În condiţiile în care pentru unul din trei români Black Friday este singura zi din an când poate cumpăra un produs pe care l-a aşteptat tot anul, pe 10 noiembrie, de Black Friday, eMAG vine cu peste 2,8 milioane de oferte potrivite tuturor nevoilor. Oferta construită împreună cu mii de comercianţi care vând pe platforma eMAG este rezultatul a mai bine de 10 luni de negocieri cu furnizorii, conform unui comunicat de presă al companiei.
Potrivit sursei citate, pentru ediţia 13 a Black Friday, ziua cu cele mai multe reduceri din an, valoarea reducerilor pe care eMAG le-a pregătit se ridică la peste 390 de milioane de lei, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile, iar 71% dintre oferte sunt la cel mai bun preţ din 2023.
Anul acesta, intenţia de cumpărare a consumatorilor de Black Friday se situează la 57%, în creştere faţă de anul trecut. Categoriile de produse pe care intenţionează să le cumpere sunt televizoare (37%), produsele electrocasnice mici (37%), haine (27%), telefoane mobile (24%) sau frigidere (22%), potrivit unui studiu Kantar România*, iar oferta eMAG ţine cont de dorinţele lor. Bugetul pe care consumatorii şi l-au planificat cu ocazia Black Friday a crescut şi el de la an la an, ridicându-se, în medie, la 2.855 lei, cu 11% mai mult decât în 2022, potrivit aceluiaşi studiu.
Pentru ediţia din acest an, eMAG estimează vânzări de 680 de milioane de lei, în creştere cu 36 de milioane de lei faţă de anul trecut.
"Având în vedere inflaţia şi presiunea pusă pe bugetele familiilor, oamenii s-au orientat tot mai mult către promoţii în acest an. Asta face ca Black Friday să beneficieze de un interes în creştere, vedem acest lucru atât la nivelul intenţiei de cumpărare, cât şi la nivelul bugetului pe care românii plănuiesc să îl aloce. Noi venim cu peste 2,8 milioane de oferte din toate categoriile, cu 71% din ofertă la cel mai bun preţ din an. Black Friday este ziua când comerţul online îşi arată forţa şi aduce mai mulţi oameni în online care se bucură de preţurile şi ofertele foarte bune", a spus Tudor Manea, CEO Grup eMAG.
Impactul investiţiilor din ultimii ani
Investiţiile din ultimii ani în depozite şi tehnologie fac astăzi ca eMAG să organizeze cel mai mare eveniment de shopping din regiune. Echipa din hub-ul logistic de la Joiţa, sprijinită de roboţii de ultimă generaţie şi tehnologia de logistică în care eMAG a făcut o investiţie de peste 43 de milioane de euro, are capacitatea de a procesa cu 20% mai multe comenzi anul acesta faţă de 2022. Totodată, investiţiile în tehnologia de procesare din depozit permit diminuarea cantităţii de ambalaje cu 10%. Datorită acestor investiţii, programul Fulfilment by eMAG folosit de mai mult de 2.500 de selleri români, permite livrarea din depozitele eMAG a peste 3,5 milioane de produse, de trei ori mai mult faţă de 2022. Şi pentru sellerii care participă în Black Friday este un moment aşteptat, întrucât în această zi ajung să vândă cât într-o lună arată sursa citată.
Livrarea comenzilor de Black Friday până pe 24 noiembrie
De asemenea, cu ajutorul infrastructurii easybox dezvoltate de Sameday, care a ajuns la peste 3.900 de unităţi şi a firmelor de curierat, eMAG este pregătit să asigure livrarea tuturor comenzilor până pe 24 noiembrie.
Anul acesta, peste 2 milioane de clienţi eligibili, dublu faţă de anul trecut, au la dispoziţie soluţii de plată flexibile şi pot achita în patru rate prin contul eMAG/My Wallet, fără dobândă şi fără comision, produsele pe care le achiziţionează în ziua de Black Friday. De asemenea, toţi clienţii eMAG au la dispoziţie soluţii de finanţare cu până la 48 de rate fără dobândă prin cardurile bancare.