Studiu Reveal Marketing Research: Grija faţă de angajaţi, sustenabilitatea digitală, clădirile verzi şi implicarea în comunitate sunt considerate de români ca fiind cele mai importante principii pentru companii

A.F.
Companii / 24 octombrie 2023

Farlei Kothe, CEO Stefanini EMEA

Farlei Kothe, CEO Stefanini EMEA

Românii consideră grija faţă de angajaţi, clădirile verzi, sustenabilitatea digitală şi implicarea în comunitate ca fiind cele mai importante principii de responsabilitate socială şi ecologică pe care companiile ar trebui să le aplice în munca lor, conform unui studiu Reveal Marketing Research remis redacţiei.

Conform comunicatului, aceasta este cea de a doua ediţie a studiului Reveal Marketing Re-search despre percepţiile, atitudinile şi comportamentele românilor legate de sustenabilitate. Cercetarea s-a desfăşurat online în luna august pe un eşantion de 1.015 de respondenţi, cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet. Eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%. Studiul a fost realizat în colaborare cu Stefanini Group, BIC, Asociaţia CIPRA, Kaufland România, PRO TV şi Volkswagen România.

Aproximativ 77% dintre respondenţi consideră că grija faţă de angajaţi, prin prioritizarea acestora şi promovarea diversităţii şi a incluziunii, este cel mai important principiu în munca companiilor prezente în comunitate, în timp ce pe locul al doilea se află sustenabilitatea digitală, clădirile verzi şi implicarea în comunitate (74%). Pe ultimul loc se află măsurile de educaţie şi creştere a conştientizării în rândul angajaţilor şi a publicului (73%) şi politica de zero emisii, care presupune tehnologii prietenoase cu mediul şi un lanţ de aprovizionare cu practici etice şi sustenabile (72%).

Respondenţii consideră că nu sunt luate suficiente măsuri pentru aceste principii

Majoritatea respondenţilor sunt de acord că nu sunt luate suficiente măsuri pentru niciunul dintre aceste principii, considerând că sustenabilitatea în domeniul digital este principiul unde sunt luate cele mai multe măsuri (15%), iar cele mai puţine măsuri sunt luate când vine vorba de grija faţă de angajaţi, măsuri de educaţie şi implicarea în comunitate (13%).

Sustenabilitatea digitală, care presupune securitatea datelor şi politici de confidenţialitate, este un principiu important în special pentru familiile moderne (76%) şi oamenii necăsătoriţi (76%), în timp ce Generaţia Z şi familiile tradiţionale acordă cea mai puţină importanţă acestui principiu (72%). Cu toate acestea, familiile tradiţionale (19%) şi Generaţia Z (18%) consideră că în acest domeniu sunt luate cele mai multe măsuri de implicare din partea companiilor.

Când vine vorba de percepţiile legate de responsabilitatea socială a companiilor şi implicarea acestora în sustenabilitate, probleme sociale şi ecologice, consumatorii sunt ambivalenţi.

67% dintre respondenţi spun că au o opinie mai bună despre companiile care fac cu-noscut modul în care se implică în societate

Pe de o parte, există o percepţie pozitivă asupra companiilor care aderă la principii de sustenabil-itate: 67% dintre respondenţi spun că au o opinie mai bună despre companiile care comunică modurile în care le pasă de probleme sociale şi de mediu, 65% ar recomanda o companie per-cepută ca fiind implicată în aceste probleme, iar 62% dintre consumatori simt că beneficiază di-rect atunci când o companie este preocupată de sustenabilitate. Doar 43% dintre respondenţi (cel mai mic scor al atitudinilor evaluate) consideră că responsabilitatea socială corporativă primeşte prea multă atenţie.

Cele mai puţin relevante sunt soluţiile tehnologice de conservare a biodiversităţii (72%), utilizarea tehnologiilor în acţiuni cu un impact direct asupra calităţii vieţii (68%) şi soluţii de transport elec-trice (64%).

Cine dă importanţă tehnologiilor inovatoare

Familiile moderne şi persoanele în vârstă acordă cea mai mare importanţă tehnologiilor inova-toare, în timp ce la polul opus se află Generaţia Z.

Stefanini Global a primit anul acesta o etichetă Bronze EcoVadis în semn de recunoaştere a in-iţiativelor şi performanţelor companiei în domeniul sustenabilităţii. EcoVadis, furnizor de evaluări de sustenabilitate a afacerilor din lume, măsoară performanţa sustenabilităţii unor companii din întreaga lume şi acoperă subiecte de CSR grupate în patru categorii: mediu, muncă şi Drepturile Omului, etică şi achiziţii durabile.

În raportul anual de sustenabilitate al Stefanini se regăsesc cele mai recente informaţii cu privire la politicile şi iniţiativele companiei privind responsabilitatea corporativă.

"Cultura noastră se bazează pe ideea de comunitate internă şi externă, dar şi pe sentimentul de apartenenţă, şi tocmai de aceea iniţiativele noastre de responsabilitate socială au în vedere aceşti piloni: comunitatea internă, cea externă şi grija faţă de mediu. Astfel suntem hotărâţi să căutăm metode de a minimiza impactul nostru asupra mediului, în timp ce oferim cele mai bune servicii şi contribuim la dezvoltarea comunităţilor. Observăm că eforturile de a îmbunătăţi sus-tenabilitatea digitală din ultimii ani se reflectă în răspunsurile românilor, aceştia fiind conştienţi de importanţa sectorului digital pentru dezvoltarea durabilă. Cu toate acestea, este clar că există loc de îmbunătăţiri în toate domeniile explorate în studiu şi ne dorim să dăm un exemplu despre cum poate arăta un viitor sustenabil în domeniul soluţiilor IT", a declarat Farlei Kothe, CEO Stefanini EMEA.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Iar companiile nu aplica nimic din ce-si doresc angajatii...

    Isi vad doar de profituri.

    Companii sarace, angajati saraci si patroni bogati, asta e businessul in Romania. 

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb