Cotidianul britanic The Independent, ale cărui vânzări sunt în cădere liberă de câţiva ani, renunţă la ediţia sa pe hârtie şi va rămâne doar în format digital începând cu data de 26 martie, a anunţat astăzi proprietarul său, potrivit AFP şi Associated Press.
Industria presei este în transformare şi această schimbare este amortizată de cititori. Ei ne-au indicat că viitorul este online-ul, a transmis Evgheni Lebedev, proprietarul cotidianului într-un comunicat.
Cu aproximativ 60.000 de vânzări pe zi, ''The Independent'', înfiinţat în 1986, este cotidianul naţional care în momentul de faţă este cel mai puţin distribuit în Marea Britanie, în urma tabloidelor Sun sau Daily Mail şi a altor publicaţii precum Times, Guardian sau Daily Telegraph.
"Această decizie va permite salvarea mărcii The Independent şi ne va permite să continuăm să investim în conţinutul de înaltă calitate editorială care atrage din ce în ce mai mulţi cititori pe platformele noastre online", a afirmat Lebedev, care conduce grupul ESI Media ce mai deţine cotidianul gratuit The Evening Standard.
Grupul a confirmat pe de altă parte vânzarea, sub rezerva exprimării acordului acţionarilor, a cotidianului ''i'', versiunea redusă a cotidianului, către grupul Johnson Press, care trebuie să preia un număr semnificativ de angajaţi de la cotidianul The Independent. Vânzarea s-ar situa în jurul valorii a 25 de milioane de lire (aproximativ 32 de milioane de euro), potrivit mass mediei britanice, citate de Agerpres.
Grupul ESI Media, care deţine de asemenea şi canalul de televiziune London Live, a indicat că The Independent devine primul cotidian naţional care se lansează în aventura funcţionării depline în mediul digital la nivel mondial. ESI Media a anunţat de asemenea punerea în vânzare a unei aplicaţii mobile pe bază de abonament şi deschiderea unor birouri în Europa, Orientul Mijlociu şi în Asia, precum şi o dezvoltare în Statele Unite.