14 cineaşti critică decizia de deblocare a fondurilor pentru filmele declarate cîştigătoare de către CNC

Ziarul BURSA #Companii #Media-Advertising / 2 august 2005

Decizia Ministerului Culturii şi Cultelor (MCC) de a debloca fondurile pentru finanţarea celor zece proiecte de film declarate cîştigătoare de către Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), în noiembrie 2004, fără organizarea unui nou concurs de proiecte, este "imorală şi scandaloasă", se arată într-un comunicat de presă semnat de 14 cineaşti. Sinisa Dragin, Tudor Giurgiu, Anca Grădinaru, Hanno Hofer, Florin Iepan, Stere Gulea, Velvet Moraru, Cris-tian Mungiu, Radu Muntean, Titus Munteanu, Vlad Păunes-cu, Răzvan Rădulescu, Ada Solomon şi Alecu Solomon apreciază că "MCC confirmă astfel poziţia ambiguă şi şovăielnică pe care a avut-o în această chestiune pe tot parcursul desfăşurării ei". Cei 14 cineaşti reamintesc că MCC, prin vocea ministrului Mona Muscă, a catalogat în repetate rînduri drept imorală şi ilegală decizia CNC, evitînd însă să ia o decizie tranşantă în această chestiune, pretextînd că atîta vreme cît există un proces intentat de către Asociaţia Cineaştilor din România (ACRO) CNC, MCC nu poate lua o decizie. ACRO a renunţat la proces, considerînd că este normal ca răspunderea unei asemenea decizii să aparţină ministerului şi nu unei asociaţii de cineaşti. Ca atare, MCC a decis să deblocheze finanţarea celor zece proiecte. Cineaştii consideră că prin această măsură "MCC se face părtaş la o decizie profund imorală şi continuă să tolereze practicile de alocare de fonduri publice pe bază de clientelism, trafic de influenţă şi jocuri de culise, pierzîndu-şi credibilitatea de reformator al cinematografiei române pe principii de moralitate şi transparenţă". "Regretăm că această decizie şi poziţia noastră faţă de hotărîrea luată de MCC se întîmplă să coincidă cu neaşteptata demisie din funcţie a doamnei ministru Mona Muscă şi precizăm că, desigur, nu este nici o legătură între aceste evenimente în afara dorinţei atît a noastre, cît şi a doamnei ministru de a ne res-pecta convingerile şi principiile după care ne conducem, indiferent de consecinţe", afirmă cineaştii semnatari ai documentului.

veolia.ro
Apanova
rpia.ro