În ciuda conflictului din Ucraina, a crizei COVID-19 şi a diverselor scumpiri care se resimt în buzunarele românilor, turismul se află din nou pe o pantă ascendentă, potrivit unui comunicat remis redacţiei. Conform Eurostat, numărul de zboruri comerciale efectuate în UE în martie 2022 a crescut cu 156% comparativ cu martie 2021, ceea ce ne aduce tot mai aproape de nivelul pre-pandemic, mai exact la 73% din numărul de zboruri din martie 2019. De asemenea, potrivit Comisiei Europene pentru Turism, 3 din 4 europeni intenţionează să călătorească în următoarele 3 luni. În acest context, despre care toţi jucătorii din turism îşi doreau să vorbească din nou cât mai curând, Vola.ro, agenţia de turism online numărul 1 din România, aniversează 15 ani de activitate în industrie.
Potrivit sursei citate, luna aceasta, Vola.ro aniversează 15 ani în care a gestionat servicii complete pentru peste 1.5 milioane de călători, persoane fizice şi companii, deopotrivă: de la suport în achiziţia biletelor de avion şi rezervări hoteliere şi până la servicii de rent-a-car, din 2007 şi până în prezent, Vola.ro a deservit cu succes aproximativ 1.5 milioane de turişti, 8 din 10 călători declarându-se cel puţin foarte mulţumiţi şi recomandând mai departe şi prietenilor agenţia online de turism.
Dacă în 2007 Vola.ro vindea circa 50 de bilete de avion pe zi, astăzi sunt raportate, în medie, circa 1750 de bilete pe zi, ceea ce s-ar traduce în vânzări de peste 35 ori mai mari în prezent, comparativ cu primul an de activitate. Clienţii Vola.ro au zburat spre peste 9300 de destinaţii din toată lumea, cele mai solicitate zboruri rămânând, însă, cele către marile capitale europene, Londra, Madrid şi Roma.
Conform specialiştilor Vola.ro, luna martie 2022 a reprezentat pentru agenţia online de turism, revenirea la nivelul pre-pandemic, fiind înregistrată chiar o creştere timidă a numărului de bilete de avion vândute comparativ cu martie 2019.
Una dintre primele agenţii de turism online din România şi-a început activitatea în primăvara anului 2007, într-un sediu de 50 de metri pătraţi, cu doi angajaţi şi un singur telefon. Lucrurile au evoluat destul de rapid, dinamica schimbându-se de la un an la altul, înregistrând creşteri spectaculoase în primii ani, chiar şi de trei cifre.
În 2008, Vola.ro a renunţat la bilete clasice în favoarea celor electronice şi a fost prima agenţie din România care a introdus asigurările de călătorie online, numărându-se printre pionierii procesului de digitalizare a turismului. Un an mai târziu, platforma a devenit şi mai accesibiliă pentru clienţi şi a lansat două servicii brevetate pentru găsirea celor mai bune preţuri pentru zboruri: "Alertă de Tarif" şi "Calendarul de Tarife". În 2010 şi 2011 au apărut şi primele distincţii importante pentru brandul Vola.ro: premiul pentru Agenţia online a anului 2010 din partea Travelport şi primul loc în topul Deloitte Technology Fast50, Vola fiind compania de tehnologie din Europa Centrală şi de Est cu cea mai mare creştere a cifrei de afaceri în ultimii 5 ani: creştere de 6219%.
Anii următori au adus şi mai multe schimbări benefice pentru clienţii Vola.ro, care şi-au dat seama cât de uşor şi accesibil este să călătoreşti atunci când ai la dispoziţie, în acelaşi loc, instrumente de căutare şi documentare intuitive, dar şi suport real din partea agenţiei. Au fost introduse plăţile cu cardul, propriul sistem de rezervări hoteliere, consultanţă de specialitate, versiunea de mobil Vola.ro, funcţionalităţi completate şi de diversele campanii derulate de parteneri de renume, care au oferit beneficii suplimentare călătorilor Vola.ro (HBO, Orange, Revolut etc.).
În 2018, Vola.ro a lansat campania "Ieftinuarie", preferata detaşată a clienţilor săi, o iniţiativă de succes, care a şi generat recorduri de vânzări de bilete şi numeroase aprecieri din partea jucătorilor din turism în fiecare an de atunci, subliniază sursa citată.
Încă de la debutul pandemiei, în 2020, Vola.ro a fost alături de clienţii săi în cea mai haotică perioadă pentru turism, derulând campania de criză #VolaTeAjută. Restricţii, incertitudine, teamă, neclarităţi: pandemia a fost un punct de cotitură pentru turism, însă Vola.ro s-a mobilizat rapid pentru a-şi ajuta clienţii să călătorească în vremuri nesigure şi a comunicat de fiecare dată transparent atât despre rambursările pasagerilor, cât şi despre eforturile lor de a automatiza procesele şi a grăbi returnarea sumelor cuvenite clienţilor.
2022, anul în care trebuia să revenim, treptat, la realitatea pe care o ştiam cu toţii, ne-a forţat să ne confruntăm cu încă o tragedie: războiul din Ucraina. Invazia violentă a forţelor armate ruse în Ucraina i-a determinat pe mulţi ucraineni să îşi părăsească locuinţele şi să fugă din calea bombardamentelor, îndreptându-se către ţările vecine, care s-au organizat rapid pentru a întâmpina valurile de refugiaţi. Încă o dată, Vola.ro a încercat să dea o mână de ajutor şi a asigurat transport pentru refugiaţi, a oferit cazare şi s-a implicat în strângerea de fonduri pentru aceştia. De altfel, echipa Vola.ro are acum în componenţa ei şi colegi ucraineni, care lucrează în fiecare zi pentru a le putea oferi clienţilor cele mai bune experienţe de călătorie.
""Creştem şi învăţăm în fiecare zi alături cu turiştii noştri. Le mulţumim tuturor şi le promitem că ne străduim să fim mereu mai buni. Deşi suntem lider de piaţă, eforturile noastre de a anticipa şi a găsi soluţii pentru nevoile clienţilor nu au fost niciodată puse pe pauză. Ca atare, momentul aniversar ne găseşte concentraţi pe produse care să uşureze experienţa clienţilor noştri, astfel încât aceştia să navigheze cu uşurinţă printre diversele opţiuni puse la dispoziţie pe site şi în aplicaţia Vola.ro.'' a declarat Daniel Truică, CEO Vola.ro, se mai arată în comunicat.