20 de organizaţii non-profit mici din întreaga ţară au beneficiat de servicii profesioniste de comunicare şi au trecut printr-un proces de rebranding, în urma căruia au primit un kit complet de transformare digitală, de la logo până la website, în cadrul proiectului DOORS, se arată într-un comunicat al Fundaţiei Regale Margareta a României, remis redacţiei. Acesta a pornit din dorinţa de a susţine iniţiative civice cu buget redus, aflate la început de drum, iar comunicarea eficientă a cauzelor sociale s-a numărat printre obiectivele principale ale proiectului, conform sursei.
Proiectul DOORS - Dezvoltarea Organizaţională a ONG-urilor din România pentru Sustenabilitate, derulat de Fundaţia Regală Margareta a României în parteneriat cu Nedland Kultur, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanţat de Islanda, Liechtenstein şi Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021, urmăreşte dezvoltarea şi sustenabilitatea a 20 ONG-uri care desfăşoară activităţi în domeniile social, educaţie, sănătate, civic, cultural şi mediu din zone geografice insuficient deservite, ce dispun de resurse umane şi financiare limitate, potrivit comunicatului. Ca parte a procesului lor de dezvoltare organizaţională, au primit consultanţă în domeniul comunicării şi un kit de transformare digitală, realizate de agenţia Idea Perpetua.
Astfel, cele 20 de organizaţii non-profit care acţionează în zone insuficient deservite din judeţele Arad, Bacău, Bistriţa-Năsăud, Bucureşti, Cluj, Constanţa, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Ialomiţa, Mureş, Suceava, Teleorman, Timiş, Vâlcea şi Vrancea sunt gata să treacă la următoarea etapă de dezvoltare, să comunice şi să atragă fonduri din comunitate cu noi identităţi vizuale, pagini de social media şi site-uri moderne, care să le reflecte misiunile lor civice şi activitatea în beneficiul comunităţilor din care fac parte. Kit-ul de transformare digitală include: realizarea sau modernizarea logo-urilor, elaborarea manualelor de brand, deschiderea sau actualizarea paginilor de Facebook, dezvoltarea de website-uri, potrivit sursei citate.
Pe parcursul proiectului, Fundaţia Regală Margareta a României a oferit organizaţiilor beneficiare oportunitatea de a fi parte dintr-un proces complex de transformare, prin sprijinul unei echipe de experţi cu vastă experienţă în dezvoltare organizaţională, comunicare şi fundraising. Pe lângă elaborarea de kit-uri de rebranding şi transformare digitală, programul include şi training şi mentorat în dezvoltare organizaţională, eficientizarea procedurilor interne, o metodologie de bună guvernanţă şi practici intergeneraţionale, derularea de evenimente şi acţiuni de consultare cu stakeholderi în fiecare din cele 20 de comunităţi. Scopul proiectului DOORS răspunde misiunii Fundaţiei Regale Margareta a României de a descoperi şi inspira lideri să creeze comunităţi durabile şi autonome, relatează sursa.
Pentru noi, ajutorul primit prin proiectul DOORS a însemnat un salt extraordinar, care ne-a deschis oportunităţi nesperate. Am ajuns la noua identitate a organizaţiei după nenumărate ore de consultanţă şi analiză atentă a activităţii noastre şi a contextului în care ne aflam şi suntem foarte mulţumiţi cu ce a ieşit. Am folosit recent materialele de comunicare elaborate de Idea Perpetua pentru a demara cel mai mare proiect al nostru de până acum - un festival internaţional de poezie. Faptul că ne-am putut prezentat atât de bine şi serios organizaţia ne-a adus alături parteneri importanţi, astfel că am reuşit să creăm un concurs literar prestigios, cu peste 300 de lucrări înscrise şi să punem mica localitate Telciu pe harta culturală a ţării. - Gelu Vlaşin, Director al Centrului European pentru Excelenţă Culturală din comuna Telciu, judeţul Bistriţa, conform sursei citate.