Actionarii "Alcatel - Handelsblatt" au trebuit să renunţe la dividende, a afirmat joi, la Paris, purtătorul de cuvînt al companiei, preluat de agenţia Rompres. Conform aceleiaşi surse, acţiunile grupului condus de Serge Tchuruk au scăzut la Bursă cu 13,8%. Preşedintele grupului nu a reuşit să îi liniştească pe acţionari, iar acest lucru a dus inevitabil la scăderea acţiunilor care au ajuns să fie cotate la 9,68 de euro.
Cu toate acestea, rezultatele pe ultimul trimestru sunt considerate dezamăgitoare, iar pers-pectivele de creştere sunt foarte modeste. În plus, "Alcatel" a acuzat o scădere a profitului brut din cauza eforturilor financiare făcute pentru a obţine contracte în India, Brazilia şi Rusia. Un analist de la Credit Suisse First Boston afirmă că această presiune trebuia să se menţină mai multe trimestre.
Jean-Michel Salvador, analist financiar al Bursei Fideuram Wargny estimează profituri mai mici pe acţiune, iar analiştii băncii Credit Suisse First Boston se aşteaptă la o creştere a cifrei de afaceri de la 8,2% pe trimestrul în curs, la 5,5% pe acest an.
După trei ani consecutivi de pierderi, "Alcatel" a raportat pentru 2004 încasări totale de 12,27 miliarde de euro şi un profit net de 281 de milioane. Creşterea faţă de anul precedent a fost de 5,7%. In 2003, compania avusese o pierdere totală de 1,94 de miliarde de euro, şi acumulase un deficit de 11,6 miliarde de euro.
Conform comunicatului de presă al "Alcatel", în 2005 se anticipează o creştere de 3-5%. Serge Tchuruk, preşedintele executiv Alcatel Word Wide caracterizează anul 2004 ca imprevizibil pentru companie atît la nivelul vînzărilor, cît şi al profitului. "Vînzările Alcatel au cres-cut cu aproximativ 10%, la un curs constant euro-dolar. În ciuda concurenţei acerbe de pe piaţă, nivelul operaţional a depăşit performanţele anului trecut. Suntem încrezători că Alcatel este pe drumul cel bun." Oficialii companiei spun că şi pentru anul în curs vor păstra aceeaşi direcţie strategică, monitorizînd toate operaţiunile pe care le vor efectua pentru a atinge principalul obiectiv propus anul acesta: un nivel al operaţiunilor de 10%."
Deşi recunosc că este foarte puţin probabil ca piaţa să rămînă la fel de competitivă şi în 2005, compania are încredere în strategia de marketing pentru care a optat.
"Alcatel" susţine că a menţinut un tip de marketing agresiv şi a acceptat pierderi temporare pentru a investi mai mult în dezvoltare. Acest lucru ne-a fost confirmat şi de Emil Visloguzov, director comercial Alcatel România: "Din punctul meu de vedere, este o alegere a companiei-mamă să nu distribuie dividendele. Politica pe care se bazează firma Alcatel constă în distribuţia unor dividende consistente acţionarilor săi. Statisticile prezentate la Paris nu au cum să afecteze în sens negativ evoluţia companiei. Incepînd cu 2006 vom începe şi distribuţia dividendelor către acţionarii noştri. Reprezentanţa Alcatel din ţara noastră este foarte optimistă în ceea ce priveşte nivelul vînzărilor pe plan intern în 2005".