Acţionarii lanţului german de distribuţie "Metro" AG au votat, săptămâna aceasta, pentru divizarea grupului în două companii, una care va cuprinde operaţiunile en-gros "Metro Cash & Carry" şi una care va derula activităţi de distribuţie a produselor electronice de larg consum, conform Reuters.
"Metro", grup care deţine 2.000 de magazine în 29 de ţări, derulează de mai mulţi ani un amplu proces de restructurare, urmărind să se concentreze pe activităţile cash-and-carry şi pe cele de distribuţie a produselor electronice de larg consum. Totodată, compania a vândut magazinele "Kaufhof" şi supermarketurile "Real" din Europa de Est.
Grupul speră ca, până la mijlocul acestui an, să listeze divizia cash-and-carry, care va păstra numele "Metro", în timp ce activităţile de distribuţie a produselor electronice de larg consum, derulate sub marca "Metro-Saturn", vor fi redenumite "Ceconomy".
"Metro" a anunţat că divizarea a fost aprobată de 99,95% din capitalul cu drept de vot reprezentat la adunare. Rezultatul votului era de aşteptat, având în vedere că trei dintre cei mai mari investitori ai "Metro", care deţin aproape 50% din grup, au anunţat încă înaintea reuniunii anuale că vor sprijini divizarea.
"Metro" speră că această divizare îi va permite fiecăreia dintre cele două entităţi să se lanseze mai uşor în operaţiuni de fuziuni şi achiziţii. "Media-Saturn", care deţine peste 1.000 de puncte de vânzare în 15 ţări din Europa, este considerată de multă vreme drept un candidat la o fuziune cu principalul său rival din regiune, grupul britanic "Dixons Carphone", ceea ce ar permite crearea unui nou lider mondial pe piaţa distribuţiei de produse electronice de larg consum, devansând grupul american "Best Buy".
În anul fiscal încheiat în septembrie 2016, "Metro" a înregistrat un profit atribuibil acţionarilor de 599 milioane de euro, în scădere faţă de câştigul de anul trecut, de 672 milioane de euro.
Vânzările au scăzut cu 1,4%, la 58,4 miliarde de euro, din cauza fluctuaţiilor de curs valutar. Totuşi, în monedă locală, vânzările au crescut cu 0,4%.