Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean, a declarat astăzi că România este a treia ţară în ceea ce priveşte volumul de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, dar a subliniat că potenţialul este departe de a fi atins, conform Agerpres.
"În centrul discuţiei de astăzi s-a aflat Dunărea. Dunărea este, alături de Rin, o coloană vertebrală pentru transportul fluvial european, care se află la rândul lui în mijlocul politicilor de transport europene pentru că este un mijloc de transport foarte sustenabil. România operează pe Dunăre transport fluvial. Este a treia ţară după Olanda şi Germania ca volum de mărfuri în utilizarea căilor navigabile fluviale, dar potenţialul este departe de a fi atins. Pentru a vă da un exemplu, pe componenta de Dunăre despre care discutăm avem o lungime mai mare poate de trei ori decât pe Rin, dar volumul de mărfuri este de două ori şi jumătate mai mic", a spus Vălean, la Palatul Victoria, în conferinţa de presă comună cu premierul român, Nicolae Ciucă, şi cel bulgar, Kiril Petkov.
Aceasta a subliniat că potenţialul este enorm, dar că anumite standarde impuse de politicile europene trebuie îndeplinite de coridorul de navigaţie pe Dunăre.
"Este un potenţial enorm care se poate dezvolta. Pentru asta, însă, coridorul de navigaţie pe Dunăre trebuie să îndeplinească anumite standarde impuse de politicile europene pentru coridoarele europene. Este vorba de navigabilitate, statusul de bună navigaţie, un minim de zile pe an este foarte important atât în contextul politicilor care sprijină navigaţia fluvială, dar şi în contextul actual al conflictului din Ucraina, noi rute de export pentru Ucraina trebuie facilitate, iar Dunărea se află într-o poziţie esenţială pentru acest lucru", a afirmat comisarul european pentru Transport.
Vălean a arătat că podul de la Giurgiu-Ruse se află în procedură de finanţare din partea UE.
"Sperăm ca toate proiectele prinse de România şi Bulgaria în Planurile de Redresare şi Rezilienţă, în planurile investiţionale pe termen lung să se deruleze în bune condiţii, astfel încât capacitatea de absorbţie a tuturor fondurilor europene puse la dispoziţie pentru această regiune să-şi atingă un potenţial maxim", a mai spus ea.
1. Oare ce companii ne duc pe podium?
(mesaj trimis de adrian în data de 29.04.2022, 21:36)
Bun articol! Care deschide calea spre intrebarea Care sunt companiile care duc Romania pe podium?
Sa fie TTS ? Sa fie Ford?
Iar a 2a intrebare ar fi, cum stau vecinii bulgari cu transportul fluvial? Fiindca in timp ce noi sapam la canal, ei si-au construit o consistenta flota de barje!
1.1. Adriane, nici nu stii cit de mare... (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de soldat credincios în data de 30.04.2022, 02:05)
La prima intrebare primul raspuns e Ford.
La a doua mirare raspunsul e si mai simplu.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 30.04.2022, 18:36)
nu mai face o vizita de lucru in Romania ?