Începând din luna decembrie a anului 2020, platforma SEAP oferă posibilitatea tehnică de operare a unor modificări la nivelul derulării contractelor de achiziţii publice de către beneficiarii acestora, conform prevederilor OUG 114/2020 privind obligaţia de transparenţă a modificărilor contractelor de achiziţie publică, a acordurilor-cadru şi a contractelor sectoriale, potrivit unui comunicat al Autorităţii pentru Digitalizarea României.
"Autorităţile/entităţile contractante vor putea completa şi publica un anunţ de modificare a valorii şi/sau a duratei unui contract de achiziţie/acord-cadru/contract subsecvent de achiziţie publică/sectorial sau a unui contract de concesiune, selectând corespunzător situaţiile care se aplică tipului de modificare astfel cum acestea sunt structurate şi reglementate de legislaţia în vigoare.
Implementarea acestei noi funcţionalităţi în platforma SEAP contribuie la îndeplinirea uneia dintre condiţiile orizontale necesare a fi adoptate de Statele Membre pentru accesarea fondurilor europene în perioada de programare financiară 2021-2027, ca parte a condiţiilor legate de sectorul achiziţiilor publice.", se arată în comunicatul ADR.