În lipsa eficientizării activităţilor, ce presupune în primul rând tehnologizare, costurile operaţionale nu vor permite să existe bussines în industria asigurărilor, care va fi supraîncărcată de personal ce va lucra doar pentru a face raportări sau a des-făşura alte activităţi de acest tip, a sublinitat, vineri, Adrian Marin, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR), în cadrul unei conferinţe de presă.
Oficialul UNSAR a declarat: "Privitor la tendinţele (n.r. industriei asigurărilor) anului 2019 se remarcă adaptarea dar, din păcate, circa trei sferturi din activităţile de adapatare nu sunt legate de mediul de business, ci se referă mai degrabă la schimbări legis-lative, IID (n.r. directivă europeană privind intermedierea în asigurări), GDPR (n.r. regulamentul privind protecţia datelor având caracter personal) şi toate schimbările operaţionale la care şi noi suntem constrânşi".
Adrian Marin a adăugat: "Apoi, vorbim despre digitalizare, care bineînţeles că este foarte importantă, atât asiguratorii cât şi companiile de brokeraj fiind obligaţi să se adapteze în mod continuu, pentru că altfel nu pot supravieţui.
Discutăm despre parteneriatul între brokeri şi asiguratori, care în România este puternic. De asemenea despre nevoile clienţilor care se schimbă, iar noi dacă nu reacţionam şi nu absorbim cerinţele clienţilor rămânem în urma (...). Nu în ultimul rând, vorbim despre consumatori, despre protecţia consumatorilor ca prioritate. Educaţia financiară este în prim planul acţiunilor noastre, cu rol de prioritate strategică".
Preşedintele UNSAR a mai precizat că, în ceea ce priveşte evoluţia primelor intermediate de brokeri, se observă că 30% din totalul subscrierilor asiguratorilor în 2008 venea din această direcţie, ponderea ajungând la circa 63% în 2018. Totodată, preşedintele UNSAR a mai arătat că în ţara noastră sunt aproape 300 de societăţi de brokeraj active.
Potrivit datelor ASF, primele intermediate de brokeri s-au ridicat la 6,38 miliarde de lei în 2018, iar veniturile au trecut de un miliard de lei, în timp comisionul mediu a fost de aproximativ 17%, iar primii zece brokeri au avut o cotă de piaţă de aproape 47%.