"Banca Transilvania" a des-chis ieri, 3 august, avîndu-l ca moderator pe legendarul sportiv dobrogean Ivan Patzaichin, prima cafenea bancară din Constanţa, "BT Cafe". Aceasta este situată la intersecţia bulevardelor Tomis şi Ferdinand, într-o zonă cu un vad comercial de invidiat, în fosta locaţie a magazinului alimentar "Grand", aflată la parterul unei clădiri de patrimoniu arhitectural - fostul hotel "Victoria". Astfel Constanţa a devenit cel de-al doilea oraş din ţară în care a fost implementat cel mai inedit concept promovat de "Banca Transilvania", singura bancă privată din ţara noastră cu capital aproape integral românesc (85%).
Acest proiect a fost demarat anul trecut, prin deschiderea în Bucureşti a unei locaţii similare, prima din România (idee preluată ulterior şi de alte băn-ci. Proiectul "BT Cafe" a fost conceput în ideea creării unui mediu informal, dar, totodată, de relaxare, care să reunească în primul rînd oamenii de afaceri, actualii şi viitorii clienţii ai băncii şi nu numai.
Robert C. Rekkers, directorul general al "Băncii Transilvania", ne-a declarat cu prilejul inaugurării: "Eu sînt olandez şi pot spune că România este cunos-cută în ţara mea în special prin performanţele sportivilor săi. De aceea am şi apelat la sprijinul unui sportiv român de excepţie pentru lansarea de la Constanţa. Extinderea proiectului nostru în Constanţa este confirmarea faptului că prima cafenea de afaceri din România, deschisă de noi în Bucureşti, este un succes. Conceptul "BT Cafe" a fost foarte bine primit în Capitală, pînă acum această locaţie beneficiind de un aflux de peste 100.000 de clienţi. Este unul dintre proiectele care dau < Băncii Transilvania > statutul de bancă inovativă, pentru care noi am primit anul trecut < Premiul pentru management > . Am ales Constanţa pentru deschiderea unei cafenele similare celei din Bucureşti pentru că acest oraş se caracterizează, în primul rînd, prin oamenii săi cosmopoliţi, extrovertiţi, cu o viaţă dinamică - dată de potenţialul economic (turism, comerţ, activitate portuară) şi poziţia geografică a oraşului, cu un mediu de afaceri prosper, pentru care "BT Cafe" poate reprezenta un lifestyle. Sîntem siguri că deschiderea cafenelei noastre bancare în acest oraş va aduce un plus de imagine pentru < Banca Transilvania >. Acest concept, implementat de noi în premieră în România, a fost copiat şi de alte bănci, însă fără succes".
Cafeneaua "BT Cafe" se adresează în primul rînd clienţilor băncii, dar şi altor categorii de persoane, care pot beneficia, în timp ce savurează o cafea cu un croissant cald, de informaţii bursiere şi de presă, de acces wireless la Internet, pentru cei care folosesc laptop-ul etc. Locaţia se pretează de asemenea şi pentru întîlnirile de afaceri sau chiar pentru organizarea unor evenimente speciale de afaceri. "BT Cafe - Constanţa" oferă clienţilor săi cadrul ideal pentru a consuma diverse sortimente de cafea şi dulciuri, într-o atmosferă la standarde ireproşabile. În plus, persoanele interesate de informaţii financiare sau din alte domenii pot afla cele mai noi ştiri de la posturile de televiziune, urmărite pe ecranele cu plasmă amplasate în cafenea, din presa naţională, dar şi din cea locală aflată la dispoziţia clienţilor "BT Cafe". Pentru a completa ineditul conceptului, cafeneaua bancară oferă posibilitatea urmăririi evoluţiei on-line a pieţelor bursiere, dar şi verificarea e-mail-ului.
Operatorul cafenelei din Constanţa este lanţul de restaurante "La Fattoria". "Banca Transilvania" a ales acest partener pentru reuşita proiectului din Constanţa, ţinînd cont atît de notorietatea firmei, cît şi de colaborarea de succes pe care o are cu aceasta în proiectul "BT Cafe"-Bucureşti. "La Fattoria" oferă o gamă foarte variată de tipuri de cafea, croissant, sandwich-uri, salate etc.
Cu ocazia inaugurării "BT Cafe" a fost deschisă, în aceeaşi locaţie, cea de-a 160-a unitate din ţară a "Băncii Transilvania" şi, totodată, cea de-a opta din judeţul Constanţa - agenţia "Grand" (după cele deschise în zonele bd-ul Mamaia - sediul sucursalei, care are peste 30.000 de clienţi fideli şi se află în topul sucursalelor BT, după cum a declarat Mihaela Ichim, directorul sucursalei, Casa de Cultură, Dacia, Far, Tomis Mall, Tomis Nord şi Mangalia - sedii de agenţii, toate beneficiind de vaduri comerciale de invidiat). Noua agenţie va fi deservită de şase angajaţi. Alături de serviciile bancare oferite prin agenţia "Grand", clienţii vor beneficia de consultanţă în domeniul asigurărilor şi al investiţiilor mobiliare, întrucît banca este piesa centrală a Grupului Financiar "Banca Transilvania", care a dat tonul identităţii corporative şi strategiei de imagine pentru toate subsidiarele sale: "BT Asigurări", "BT Leasing", "BT Securities", "BT Direct" şi "BT Asset Management SAI".
Prima cafenea bancară din lume a fost deschisă în anul 1815, în Warwick, Rhode Island, acum reprezentînd o atracţie turistică a zonei. După aproape 200 de ani, "Banca Transilvania" a adus acest concept în Bucureşti, respectiv în Constanţa, adaptîndu-l mediului de afaceri local şi îmbunătăţindu-l cu cele mai moderne mijloace de informare: Internet, presă şi televiziune. Potrivit lui Robert C. Rekkers, BT se află în căutarea unor locaţii adecvate pentru deschiderea unor noi cafenele bancare în municipiile Timişoara şi Cluj.
BT este prima bancă cotată la BVB (1997) şi deţine în prezent o cotă de piaţă semnificativă. În acest an a înregistrat în fiecare lună 30.000 de clienţi noi, ajungînd la un total de 650.000, activitatea şi performanţele sale situînd-o printre primele cinci din România. În primele şase luni ale acestui an, BT a înregistrat o creştere de 85% a profitului net. Robert C. Rekkers a afirmat: "Creşterea fără precedent a bazei de clienţi, dezvoltarea continuă a bazei teritoriale, lărgirea gamei de servicii pe care acestea le acoperă, dar şi ameliorarea climatului macroeconomic ne îndreptăţesc să credem că dezvoltarea BT va continua şi în viitor cu aceeaşi dinamică accentuată". Banca a deschis pînă acum 160 unităţi, iar pînă la sfîrşitul anului va mai deschide încă 40, volumul inves-tiţional ridicîndu-se la 12 milioane euro în 2005 (pentru IT, infrastructură, trans-port, dotări etc), la care se adaugă 3 milioane euro investiţii în subsidiare (amenajări de noi unităţi şi modernizarea unora existente).