Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au dat o amendă de 10.000 de lei Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti deoarece sistemul de ventilaţie din Aeroportul Internaţional Henri Coandă nu funcţionează şi au cerut ca această problemă să fie rezolvată în 48 de ore, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"În urma apariţiei în spaţiul public a unor informaţii care semnalau defecţiuni la sistemul de ventilaţie din Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a desfăşurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti.
Verificările au confirmat existenţa unei temperaturi ambientale peste limita normală, respectiv între 24-31 grade Celsius în zonele terminalelor Plecări şi Sosiri, precum şi în saloanele din zona internaţională Schengen şi non-Schengen
Ca atare, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni: o amendă contravenţională în cuantum de 10.000 lei şi măsura remedierii deficienţei, în termen de 48 de ore", au transmis, sâmbătă, reprezentanţii ANPC.
Totodată, în ceea ce priveşte întârzierile sau anulările de zboruri, cu care pasagerii aerieni s-au confruntat, în ultimele zile, companiile aeriene au informat instituţia noastră, că aceste probleme sunt generate de o situaţie la nivelul spaţiului aerian european, grav afectat din cauza problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare cauzate de fenomene meteorologice multiple şi simultane care au avut loc în întreaga Europă.
Într-o singură zi, de exemplu, spaţiul aerian european a înregistrat aproximativ 450.000 de minute de întârziere, dintre care 360.000 din cauza condiţiilor meteorologice, cu întârzieri semnificative de peste 3 ore, ceea ce a dus la anularea şi reprogramarea zborurilor.
ANPC recomandă pasagerilor, în aceste condiţii, să se informeze permanent cu privire la condiţiile meteorologice din ţara de destinaţie, ca şi din cea de plecare şi să ţină legătura cu companiile aeriene.
"Conform atribuţiilor, ANPC monitorizează atent atât operatorii economici de transport aerian, cât şi companiile aeroportuare, astfel încât drepturile consumatorilor să fie respectate.
Atunci când consideraţi că acestea v-au fost încălcate, încercaţi o soluţionare amiabilă cu operatorul economic, iar când acest lucru nu este posibil, apelaţi la ANPC în situaţia operatorilor de transport aerian cu sediul în România sau la Centrul European al Consumatorilor din România, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competenţelor", a afirmat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.