Afacerile Grupului AGRICOLA au accelerat cu 13%, în primul semestru 2023

T.B.
Companii / 25 iulie 2023

Grigore Horoi, preşedintele AGRICOLA.

Grigore Horoi, preşedintele AGRICOLA.

Grupul de firme AGRICOLA a înregistrat în primele 6 luni ale anului o cifră totală de afaceri de aproximativ 567,651 mil. lei (aproximativ 115 milioane eur), cu 13% mai mult faţă de prima parte a anului precedent.

Vânzările de carne de pasăre ale companiei AGRICOLA au depăşit uşor în volum 25.000 tone, cu 8,68% mai mult faţă de perioada similară a anului 2022, iar cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în semestrul I 2023 înregistrează 11,8% creştere.

"Performanţa obţinută de Agricola în 2022 s-a datorat în special faptului că am reuşit să avem o poziţionare de preţ mai aproape de principalii noştri competitori. Pe de altă parte, investiţiile de peste 20 de milioane de euro realizate la abatorul de păsări pentru modernizare ne-au oferit posibilitatea majorării capacităţii de la 8.000 de capete pe oră la 13.500 de capete pe oră, dar şi realizării de produse cu valoare adăugată mare. Combinate, aceste două elemente au condus la un rezultat economic ce creează perspectiva unui viitor bun pentru companie. Rezultatele primelor 6 luni din 2023 sunt în linie cu ce ne-am bugetat pentru toate liniile de business. Strategia noastră din ultimii zece ani, de creştere şi diferenţiere, funcţionează şi se consolidează de la un an la altul. Sunt deja 14-15 ani de când suntem pe un trend ascendent şi suntem siguri că vom reuşi şi anul acesta. Concret, până la acest moment, rata medie de creştere la nivel de grup din perspectiva valorică este de până în 10%", a declarat Grigore Horoi, preşedintele AGRICOLA.

La categoria mezeluri (obţinute la Salbac SA), vânzările acestora, în valoare, sunt similare celor realizate în prima parte din 2022, în condiţiile unei diminuări cu 4% a volumelor pe categoria salamurilor crud-uscate şi a unei creşteri de 14 procente a volumelor de mezeluri fiert afumate. "Divizia mezeluri, în special segmentul de crud-uscate resimte efectul puterii de cumpărare în scădere şi al inflaţiei. Consumatorii au un buget de cumpărături mai mic şi atunci o bună parte dintre ei se orientează spre produse mai ieftine, sacrificând standardele de calitate cu care erau obişnuiţi, sau reducând volumul achiziţiilor", apreciază Grigore Horoi.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2023, faţă de semestrul I al anului precedent, creşteri a volumelor comercializate de 5,6%. "Creşte într-un ritm sănătos această categorie, performează chiar foarte bine, pentru că produsele de tip redy-meals răspund unor nevoi clare - economia de timp, în principal. 27% din producţie merge la export şi luăm serios în calcul achiziţia unei noi linii de producţie pentru această categorie", a precizat preşedintele AGRICOLA.

La consumul de ouă, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creştere a vânzărilor în 2023 de 11%, în condiţiile în care au fost comercializate 34 mil. ouă în prima jumătate a anului.

"Anul acesta alocăm însă 17 milioane de euro pentru investiţii în zone extrem de diverse. Vorbim despre o staţie de incubaţie, o staţie de incinerare, o staţie de epurare, trei parcuri fotovoltaice, o centrală termică nouă. Nu targetăm categorii noi, dar sunt produse în care cererea este pe un trend ascendent şi atunci este firesc să investim în capacităţile de producţie.

Dacă pentru produsele noastre diferenţiatoare, cum ar fi Puiul Fericit, Puiul Fermierului şi Cocoşelul de Pădure nu am planificat neapărat creşteri, din cauza deprecierii puterii de cumpărare a oamenilor, anul acesta vom sprijini din punct de vedere strategic şi al comunicării în special gama BRAVITO, lansată în 2022, dedicată copiilor şi familiilor cu copii, gamă în care regăsim sortimente de calitate înaltă din fiecare categorie de produse Agricola.

Mă aştept ca 2023 să fie în linie cu 2022, desigur dacă nu apar modificări în peisajul pieţei care să denatureze lucruri cum ar fi Culoarul Mării Negre pentru cereale, războiul din proximitate şi efectele acestuia, măsuri administrative pentru controlul preţurilor, măsuri fiscale pentru gestionarea deficitului bugetar, ş.a.m.d. - toate acestea pot influenţa evoluţia afacerilor noastre, dar noi rămânem optimişti şi obiectivul nostru este de a menţine trendul ascendent. În contextul dat, nu va fi fezabilă o creştere de peste 10% per total business, dar cu siguranţă vom încheia 2023 pe plus.", a precizat Grigore Horoi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb