AFI Cotroceni, lider pe piaţa locală a centrelor comerciale, anunţă deschiderea unui nou magazin de către retailer-ul irlandez Primark, potrivit unui comunicat de presă.
Deschiderea magazinului Primark confirmă strategia centrului comercial de a-şi diversifica mixul de chiriaşi. În plus, AFI Cotroceni va efectua noi amenajări şi relocări pentru a se adapta cerinţelor speciale ale Primark, respectiv spaţii mai mari şi dotari adecvate.
"Cunoscând bine aşteptările clienţilor şi ale partenerilor noţtri, suntem pregătiţi să oferim cea mai bună experienţă de shopping şi divertisment. Primark este o completare perfectă pentru mixul nostru de branduri renumite la nivel internaţional. De asemenea, deschiderea Primark transmite un puternic semnal de încredere în potenţialul pieţei locale, dar şi în AFI Cotroceni, care îşi menţine poziţia de lider", a declarat Sorin Scîntei, Director General AFI Cotroceni.
Compania Primark a fost sprijinită în analiză şi în procesul de decizie de către echipa de experţi retail ai CBRE Romania, notează sursa citată.
"Suntem mândri de contribuţia noastră la intrarea companiei Primark pe piaţa românească, un rezultat care este perceput ca un indicator de piaţă puternic şi pozitiv de către retailerii internaţionali. Colaborarea excelentă cu AFI Europe a fost esenţială pentru plasarea acestui brand de renume mondial într-unul dintre cele mai bune centre comerciale din Bucureşti", a explicat Carmen Ravon, director al Retail Occupier CBRE pentru regiunea CEE.
România este una dintre cele mai atractive pieţe din regiunea central şi est europeană pentru retaileri, iar perspectivele pozitive în ceea ce priveşte consumul pe parcursul anilor 2021 şi 2022 sunt încurajatoare.
Apetitul retailerilor pentru extindere este în creştere în întreaga regiune, în condiţiile în care afluenţa în centrele comerciale îşi revine şi creşte constant. Aceasta este încă sub nivelul de dinaintea pandemiei, dar prezintă o rată de conversie mai mare decât în 2019, deoarece cumpărătorii sunt mai hotărâţi şi cheltuiesc bugete mai generoase decât înainte. Centrele comerciale şi magazinele din zonele cu trafic crescut s-au bucurat de cea mai rapidă revenire.
Retailerii din întreaga regiune sunt interesaţi să îşi continue extinderea, atât în ţările în care sunt deja prezenţi, dar şi pe pieţele noi din zonă, cele mai active categorii fiind cele de fashion, retail specializat şi F&B. Spre deosebire de anii precedenţi, strategiile se bazează în principal pe un proces de analiză, iar majoritatea retailerilor folosesc software specializat în procesul de luare a deciziilor. Deşi acest proces poate dura mai mult, deciziile sunt bine documentate şi mai bine calculate, ceea ce implică un risc mai mic pentru retaileri.
Durata medie a contractului de închiriere se scurtează, iar comercianţii vizează locaţii al căror istoric arată că sunt atractive pentru cumpărători. Numărul magazinelor de tip pop-up (magazine deschise temporar pentru a răspunde unei cereri de sezon) este în creştere, oferind retailerilor posibilitatea de a testa piaţa şi, în acelaşi timp, de a oferi vizitatorilor o experienţă mai plăcută.