Numărul vizitatorilor străini în Japonia a scăzut în ianuarie pentru a patra lună consecutiv, din cauza reducerii numărului de turişti din Coreea de Sud, în urma deteriorării relaţiilor bilaterale, şi a epidemiei cu noul coronavirus din China, transmit Kyodo şi Reuters.
Cu toate acestea, autorităţile nipone şi-a menţinut obiectivul de a înregistra o creştere a numărului de turişti străini până la 40 de milioane în 2020, anul în care capitala Tokyo va găzdui Jocurile Olimpice. Pentru a îndeplini acest obiectiv, autorităţile de la Tokyo au promovat serviciile private de cazare şi au extins aeroporturile pentru companiile low-cost.
"Mediul este dificil din cauza epidemiei cu noul coronavirus dar aceste evoluţii au impact pe plan global, nu doar în Japonia", a apreciat Hiroshi Tabata, de la Agenţia niponă de turism.
Numărul total al vizitatorilor străini, inclusiv turişti şi oameni de afaceri, a scăzut în ianuarie cu 1,1%, la 2,66 milioane, de la 2,69 milioane în perioada similară din 2019, arată datele publicate luni de Organizaţia naţională de turism din Japonia (JNTO).
Numărul vizitatorilor străini din Coreea de Sud a scăzut cu 59% luna trecută, după un declin de 25,9% în 2019, la 5,58 milioane.
Autorităţile de la Tokyo se aşteaptă la reducerea numărului de turişti din China, după ce numărul zborurilor regulate între cele două ţări a scăzut cu 70% faţă de perioada de dinaintea izbucnirii epidemiei, a precizat Tabata. Acesta a dat asigurări că autorităţile nipone şi sectorul privat vor lucra împreună pentru a atinge ţinta de 40 de milioane de turişti străini în 2020.
În 2019, numărul turiştilor străini care au vizitat Japonia a crescut cu 2,2%, la nivelul record de 31,88 milioane, cheltuielile lor ridicându-se la 4.810 miliarde de yeni (43,6 miliarde de dolari), de asemenea o cifră record.
Cei mai mulţi vizitatori străini au venit în 2019 din China (9,59 milioane, în creştere cu 14,5%), Coreea de Sud (5,58 milioane, o scădere de 25,9%), Taiwan (4,89 milioane, un avans de 2,8%) şi Hong Kong (2,29 milioane, +3,8%).
Paul Cashin, şeful misiunii FMI în Japonia, avertiza săptămâna trecută că o extindere şi o prelungire a epidemiei cu noul coronavirus ar putea afecta economia niponă, în special turismul, sectorul de retail şi exporturile.
"Extinderea epidemiei reprezintă un risc la adresa economiei nipone, deşi impactul economic va depinde de gradul de extindere şi de răspunsurile autorităţilor. Dacă epidemia va fi extinsă şi prelungită, acest lucru va afecta probabil turismul şi activităţile de retail, în urma scăderii sosirilor de turişti din China şi din alte regiuni şi a cheltuielilor lor", a explicat Paul Cashin.
China este a doua mare destinaţie pentru exporturile Japoniei. Companiile auto nipone produc componente iar retailerii vând o gamă largă de bunuri în statul chinez.
De asemenea, 30% din turiştii care au vizitat anul trecut Japonia erau chinezi. Ei au cheltuit aproape 40% din totalul sumelor cheltuite de vizitatorii străini.