Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, raportează, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 264,4 milioane de lei în primele nouă luni din 2024, o creştere de 6% comparativ cu 2023. În această perioadă, profitul operaţional al companiei s-a ridicat la 13,1 milioane de lei, o majorare cu 19% faţă de primele nouă luni din 2023, iar profitul net a fost de 5,8 milioane de lei, un avans de 17%, conform unui comunicat transmis redacţiei.
"În primele nouă luni ale anului 2024, compania noastră a demonstrat încă o dată capacitatea sa de a naviga într-un mediu economic marcat de volatilitate şi provocări semnificative, precum presiunile inflaţioniste, creşterea costurilor pe lanţurile de aprovizionare şi efectele severe ale secetei asupra sectorului agricol. În ciuda contextului actual, am reuşit să ne menţinem direcţia strategică prin diversificarea activităţii, adaptarea la realităţile economice şi orientarea constantă către nevoile partenerilor şi clienţilor noştri. Segmentul de retail a înregistrat creşterea vânzărilor nete şi a numărului de clienţi, dar cu marje mai reduse ca urmare a comportamentului prudent al consumatorilor. Categoria de furaje şi concentrate a continuat să aibă o dinamică pozitivă, determinată de diversificarea gamei de produse oferite prin fabricile noastre, precum şi de creşterea categoriei pui de o zi. Divizia de inputuri agricole, reprezentată de Agroland Agribusiness, şi-a menţinut stabilitatea financiară şi operaţională, deşi anul agricol pe care îl traversăm este unul dificil. În segmentul food, am continuat evoluţia pozitivă, în pofida unei scăderi a ritmului în a doua jumătate a acestui an pe fondul lucrărilor de modernizare din cadrul platformei avicole de la Mihăileşti. Totuşi, la nivel european, deficitul de ouă a generat o creştere a preţurilor, ceea ce se va reflecta în marje mai mari pentru companie în trimestrele următoare", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System, potrivit comunicatului.
În primele nouă luni din 2024, Agroland Business System a înregistrat, la nivel consolidat, o cifră de afaceri de 264,1 milioane de lei, o majorare cu 6% faţă de perioada similară a anului trecut. Vânzarea de furaje şi concentrate s-a ridicat la 91,2 milioane de lei, o creştere de 11% comparativ cu 2023, în timp ce categoria pui de o zi a generat venituri de 56,7 milioane de lei, un avans de 12%.
Divizia de inputuri agricole, care reprezintă performanţa Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 40,5 milioane de lei, în scădere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2023. În plus, vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 37% ajungând la 28,3 milioane de lei, iar produsele pet food au generat venituri de 19 milioane de lei, în scădere cu 2%.
"Evoluţiile economice din a doua jumătate a anului 2024 au avut un impact semnificativ asupra activităţii noastre, determinând ajustări necesare pentru a reflecta situaţia actuală. Producţia agricolă redusă, pe fondul secetei, a dus la creşterea costurilor cerealelor, ceea ce a influenţat negativ cheltuielile şi marjele companiei. În plus, dificultăţile financiare ale fermierilor au limitat cererea de inputuri agricole, afectând activitatea Agroland Agribusiness. La aceste provocări s-au adăugat investiţiile pentru creşterea capacităţii platformei avicole de la Mihăileşti, întârzierea furnizorilor de echipamente impunând reducerea efectivului de păsări pentru o perioadă mai lungă faţă de cea estimată. De asemenea, am remarcat o tendinţă generală de reducere a cheltuielilor consumatorilor, care a influenţat segmentul de retail. În acest context, am revizuit bugetul pentru 2024, estimând acum vânzări nete consolidate de 325,6 milioane de lei, în scădere cu 6% faţă de bugetul iniţial, EBITDA mai mică cu 9%, de 25,5 milioane de lei, şi un profit net de 9 milioane de lei, în scădere cu 27% în comparaţie cu bugetul iniţial", a adăugat Horia Cardoş.
La sfârşitul primelor nouă luni din 2024, Grupul Agroland opera 236 de magazine, dintre care 26 erau magazine MEGA. Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG, se menţionează în comunicat.
Opinia Cititorului