Primele două TBM-uri lansate de Aktor pentru a fora cele două tuneluri feroviare gemene care leagă Racoş de Apaţa sunt deja intrate adânc în munte. Aceste două tuneluri prin munte, care vor avea fiecare lungimea de câte 6,9 km, fac parte din viitoarea linie de cale ferată Braşov-Simeria, din Coridorul Rin-Dunăre, secţiunea Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 2: Apaţa-Caţa, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, iar contractul a fost semnat de Compania Naţională de Căi Ferate (CFR SA) cu consorţiul format din AKTOR SA - Alstom Transport SA - Arcada Company.
TBM Eleni a început forarea la 5 martie 2024 şi se află acum la peste 530 de metri adâncime în munte. TBM Varvara a început forarea la 29 mai 2024 şi a ajuns la 350 de metri adâncime.
Sute de inele prefabricate din beton sunt instalate non-stop pentru a forma tunelurile impresionante care au un diametru interior de 8,4 metri şi un diametru exterior de 9,4 metri. O linie de cale ferată va trece prin fiecare dintre aceste tuneluri, scurtând actualul traseu în zig-zag al trenului de la Braşov la Sighişoara, care urmează albia Oltului.
Eleni şi Varvara sapă perechea sudică de tuneluri, în timp ce o a doua pereche de tuneluri, numită Homorod, cu o lungime de 5,1 km fiecare, va fi forată între Racoş şi Homorod. TBM-urile 3 şi 4, Alexandra şi Konstantina, sunt asamblate acolo şi în curs de testare şi vor începe să foreze în curând.
AKTOR Construction este membră a grupului Intrakat, un lider industrial în sectoarele construcţiilor, infrastructurii, concesiunilor/parteneriatelor public-privat (PPP), surselor regenerabile de energie (SER), stocării energiei, dezvoltării imobiliare, proiectelor de mediu şi tehnologiilor digitale din Grecia, cu o prezenţă semnificativă în Europa de Sud-Est, listată la Bursa de Valori din Atena din 2001.