Facem apel la Asociaţiile de Consumatori să-şi desemneze un singur membru în Colegiul de Coordonare, pentru că noi, cei de la Centrul de Soluţionare Alternativă, nu avem altceva decât să constatăm faptul că s-au desemnat doi reprezentanţi, a declarat, ieri, Alexandru Păunescu, preşedinte al Centrului pentru Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB), în cadrul unei conferinţe.
Acesta a precizat că asociaţiile de consumatori au desemnat doi reprezentanţi, deşi legea permite doar unul.
Domnia sa a mai menţionat: "Situaţia actuală este deosebită, deoarece, potrivit Ordonanţei 38/2015, Colegiul de Coordonare este format din reprezentanţi ai Autorităţii Naţionale a Protecţiei Consumatorului (ANPC), Băncii Naţionale a României (BNR), Asociaţiei Române a Băncilor (ARB), asociaţilor de consumatori, precum şi un independent ales de către aceştia. Asociaţiile de consumatori sunt cele care îşi desemnează un reprezentant în funcţie de diverse criterii pe care trebuie să le îndeplinească conform Ordonanţei 38/2015. Pentru desoluţionarea alternativă a litigiilor nu are de făcut altceva decât să primească un reprezentant desemnat de aceştia şi să-l pună pe site-ul centrului de soluţionare alternativă, să ia la cunoştiinţă de decizia asociaţiilor de consumatori".
Oficialul CSALB a adăugat: "Nu ne implicăm în desemnarea niciunui reprezentant venit din partea oricărei entităţi, deci nu ne putem implica nici în desemnarea unui reprezentant din partea asociaţiilor de consumatori".
Liviu Fenogheu, directorul Centrului CSALB, a declarat, în cadrul aceleiaşi conferinţe, că misiunea CSALB este de a oferi consumatorilor o posibilitate de soluţionare alternativă, voluntară, a litigiilor din domeniul bancar adică orice entitate reglementată şi autorizată de Guvernanţa Naţională.
"Avem două posibilităţi de soluţionare la dispoziţia noastră: posibilitatea de soluţionare cu soluţie propusă, fiind vorba de concilierea propriu-zisă şi posibilitatea de soluţionare prin soluţie impusă, care este arbitrală", a mai spus domnul Fenogheu.
Potrivit domniei sale, diferenţa dintre cele două posibilităţi o reprezintă faptul că în momentul în care părţile au ales să se judece prin arbitraj, nu mai au posibilitatea de negociere a unei soluţii care se va propune, iar în concilierea propriu-zisă părţile se pot retrage oricând din procedură şi pot interveni ori solicita o negociere a acestei note de soluţionare.
Potrivit unui comunicat al CSALB, într-un litigiu soluţionat luna aceasta, un consumator a solicitat diminuarea dobânzii indexabile pentru a alinia nivelul costurilor creditului la nivelul dobânzii actuale şi eliminarea comisionului de administrare, iar conciliatorul, în negocierile cu banca, a reuşit să obţină eliminarea comisionului de administrare lunar si aplicarea unei dobânzi fixe. Documentul mai informează: "Rezultatul a fost reducerea ratei lunare cu aproape 100 de euro, de la 280 euro pe lună la 193 de euro, în primii cinci ani, şi la 185 euro pe lună pentru restul perioadei până la achitarea integrală a creditului ipotecar. Consumatorul va face astfel o economie de aproape 20 de mii de euro".
Reprezentanţii Centrului au mai susţinut: "În alt caz, consumatorul a primit mai mult decât a cerut, acesta solicitând recalcularea comisionului de administrare a creditului, obţinând eliminarea acestui comision. Astfel, rata a scăzut cu 145 de lei în fiecare lună, de la 709 lei la 564 de lei, iar economia pe care o va face consumatorul până la finalul contractului de credit va fi de opt mii de lei".
1. poate il rugati
(mesaj trimis de Paul Anton în data de 28.10.2016, 14:56)
Poate il rugati pe presedintele ANPC sa nu mai gazduiasca "o parte a asociatiilor" in sediul ANPC...
Asa, pe persoana fizica...