LEMET, unul dintre cei mai mari producători de mobilă şi retaileri din România prin brand-ul LEMS, este o companie 100% românească, care operează platforma industrială din comuna Brebu, judeţul Prahova. În 2023, compania a investit 10,2 milioane de lei în producţie şi retail, extinzând reţeaua LEMS, ce acoperă aproximativ 75.000 de metri pătraţi de showroom în aproape toate judeţele ţării.
Într-un an plin de provocări economice, LEMET se adaptează prin investiţii strategice, creşterea cifrei de afaceri şi deschiderea de noi locaţii, consolidându-şi poziţia de lider pe piaţa de mobilă din România.
După primele şase luni ale acestui an, compania se află într-o poziţie privilegiată, cu o echipă stabilă formată din oameni harnici şi dedicaţi. "Clienţii au încredere în noi, iar aproape 70% dintre aceştia au revenit pentru a cumpăra din nou. Avem parteneri furnizori de încredere, plătim la timp salariile, furnizorii şi taxele, menţinând astfel stabilitatea şi încrederea în afacerea noastră", a spus Alexandru Rizea, Director General LEMET.
Reporter: Puteţi face o comparaţie între ultimii patru ani?
"Anul acesta este un moment greu, care urmează după 2023, care a fost de asemeni, un moment foarte greu. Putem compara orice cu orice, dar există şi expresia: "'Nu se compară''. Anul 2022 a continuat trendul anilor precedenţi. 2023 a început cu schimbări bruşte, la care ne-am aşteptat, dar pentru care nu am avut soluţii imediate şi acum lucrăm pentru asta."
Reporter: Se vorbeşte de tot felul de crize care au efecte pe termen mediu şi lung, cum vedeţi situaţia din punctul de vedere al sectorului dumneavoastră de activitate?
"Când este criza? Când ceva nu se mai găseşte, sau când ceva nu se mai vinde? În industria lemnului şi a mobilei, chiar şi în celelalte industrii se resimte lipsa forţei de muncă, dar şi scăderea volumelor şi a numărului de produse vândute. În România cât şi în ţările în care avem colaborări."
Compania se confruntă în continuare cu dificultăţi în găsirea personalului calificat, într-un context în care piaţa muncii este foarte dinamică şi fiecare detaliu devine important.
Cu toate acestea, echipa experimentată facilitează integrarea rapidă a noilor angajaţi.
S-a observat că generaţia tânără necesită mai multă atenţie, iar compania este pregătită să le ofere sprijinul şi informaţiile necesare pentru o adaptare eficientă.
Pentru finalul anului 2024, compania are aşteptări optimiste, întrucât vânzările de mobilă urmează un ciclu previzibil, cu o creştere semnificativă în a doua jumătate a anului, similar cu tendinţele din anii anteriori.
(C)