Preşedintele-fondator al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Alin Burcea, candidează pentru un nou mandat la conducerea asociaţiei, alegerile pentru funcţia de preşedinte şi pentru Consiliul Director având loc pe 12 aprilie. Prin programul său de candidat, Alin Burcea le propune membrilor creşterea reputaţiei asociaţiei, o serie de modificări legislative pentru îmbunătăţirea activităţii agenţiilor de turism, a imaginii turismului românesc şi a României pe harta turismului internaţional fiind priorităţile sale în următorii doi ani, conform unui comunicat remis redacţiei.
"Forţa şi imaginea ANAT pot să crească, îmi doresc ca asociaţia să îşi recapete puterea care i se cuvine în industria turismului şi o serie de modificări legislative pe care le gândim de mai multă vreme să fie accelerate în următoarea perioadă. Se simte nevoia modificării Ordonanţei de Urgenţă nr. 2/2018, care ne guvernează activitatea, după ce pandemia ne-a arătat limitele ei, se simte nevoia apariţiei unor fonduri de garantare pentru situaţii de faliment a companiilor aeriene ori agenţiilor de turism, astfel încât pasagerii şi turiştii să îşi recupereze integral banii. De mai multă vreme atrag atenţia că bugetul pentru promovarea României, aflat la un nivel similar unei companii, este insuficient pentru realizarea unor campanii eficiente", declară Alin Burcea, CEO Paralela45 şi candidat la Preşedinţia ANAT pentru perioada 2024-2026
Conform comunicatului, programul său de canditat grupează priorităţi legislative în opinia operatorilor din turism, dar şi propuneri pentru eficientizarea cheltuirii fondurilor publice din domeniu:
• Îmbunătăţirea O.G. 2/2018, în sensul scăderii presiunii asupra agenţiilor de turism şi a asigurării unei distribuţii echitabile a răspunderii pe lanţul de distribuţie
• Crearea şi operaţionalizarea a două fonduri de garantare esenţiale pentru funcţionarea şi dezvoltarea industriei de turism din România: Fondul de garantare pentru bilete de avion şi Fondul de garantare pentru insolvenţa agenţiilor de turism
• Rediscutarea schemelor de minimis pentru incoming, momentan nefuncţionale sau greu de accesat
• Susţinerea creării/operaţionalizării OMD-urilor pentru a avea fonduri de promovare
• Modificarea legislaţiei de achizitii şi solicitarea unui buget corespunzător pentru promovarea destinaţiei România
• Creşterea reprezentativităţii ANAT prin atragerea de membri noi
• Susţinerea reînfiinţării Centrului de Formare ANAT ca etalon în domeniul organizării de cursuri de specialitate în turism
Alin Burcea a creat Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, alături de alţi operatori din turism, în 1990, la puţin timp după înfiinţarea propriei agenţii de turism, Paralela45, pe 5 aprilie 1990, cu exact 34 de ani în urmă. A fost constant implicat în activitatea asociaţiei, multe dintre proiectele ANAT pentru industria turismului, cum ar fi măsurile de sprijin financiar în pandemie, schema de minimis pentru incoming, purtând semnătura sa.
În perioada 2000-2002 a fost secretar de stat în Ministerul Turismului, fiind implicat în procesul de privatizare integrală în turism, legea privind domeniul schiabil, legea privind comercializarea pachetelor de servicii turistice, şi în programe precum Domeniul schiabil Predeal - Azuga, "Superschi în Carpaţi", "Litoralul pentru toţi", "Copiii Soarelui".
Alin Burcea este absolvent al Facultăţii de Turism din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi a urmat cursuri de specializare în turism în Israel, Grecia şi România, iar din 2007 este doctor în turism de afaceri, fiind autorul primei lucrări din România cu tema "Turismul de afaceri în România".