Un oraş bogat nu este un oraş în care deţinătorii de maşini îşi permit maşini de lux, ci un oraş în care cei care îşi permit maşini de lux folosesc transportul public, a afirmat, ieri, Allen Coliban, primarul Municipiului Braşov, în cadrul unui eveniment despre digitalizare şi eficienţă energetică organizat de publicaţia Energynomics.
Coliban a declarat: "Pe zona de digitalizare avem câteva proiecte în implementare, în primul rând împrospătarea sistemului integrat pe care administraţia locală îl foloseşte, sistem care deja permite utilizatorilor foarte multă interacţiune, de la plăţi online la urmărire de servicii publice, avem hărţi care arată planificarea serviciilor publice şi în ce zi şi la ce ore vine salubristul pe strada ta să facă curăţenie şi să ridice deşeurile... Avem totodată, în implementare, un sistem informatizat pentru gestionarea traficului şi în paralel realizarea unui centru integrat pentru monitorizarea transportului public. Sunt 2 proiecte foarte importante cu implicaţii inclusiv pe zona de mediu. O prioritate este schimbarea perspective asupra transportului public. Un oraş bogat nu este un oraş în care deţinătorii de maşini îşi permit maşini de lux, ci un oraş în care cei care îşi permit maşini de lux folosesc transportul public. Avem cea mai mare flotă din ţară de transport public electric şi avem proiecte în pregătire pentru PNRR şi POR pentru a extinde această flotă, avem un transport metropolitan care funcţionează şi este integrat şi pe care dorim de asemenea să îl extindem şi să îl eficientizăm".
În ceea ce priveşte zona de digitalizare, Coliban a subliniat că Braşovul are o reţea de senzori de mediu în paralel cu reţeaua naţională pentru problemele legate de poluarea cu particule în suspensie. Totodată, acesta a afirmat că Braşovul urmăreşte să-şi extindă reţeaua de staţii electrice de încărcare şi să transforme instituţiile publice în prosumatori de energie.
"Avem această reţea extinsă de senzori pentru măsurători indicative astfel încât să putem face şi proiecte de cercetare şi să identificăm mai bine care este ponderea diverşilor factori poluanţi în situaţia actuală", a spus primarul Braşovului.
Acesta a adăugat: "Avem proiecte în implementare pentru extinderea reţelei de staţii de încărcare pentru maşini electrice şi totodată avem, la intersecţia dintre digitalizare şi eficienţă energetică, un sistem avansat de telegestiune pe iluminatul public. Pe zona de eficienţă energetică am anunţat în toamnă că am anunţat pentru tot ceea ce înseamnă consum public să asigurăm energie 100% din surse regenerabile. De asemenea am reuşit să transformăm o grădiniţă în prosumator (de energie), a fost un proiect pilot (realizat) împreună cu parteneri din mediul de afaceri local şi este un proiect care va continua. Vrem să includem aceste acţiuni în proiectele de eficienţă energetică, să punem panouri pe clădiri şi să le transformăm în prosumatori. Suntem foarte activi pe ce înseamnă pregătirea apelurilor pe PNRR, se anunţă în aprilie Renovation Wave, primele apeluri, şi pregătim atât pentru clădiri publice, pentru unităţi de învăţământ, cât şi pentru blocuri, unităţi rezidenţiale. Am făcut un apel public, avem deja 30 de aplicanţi. Termenul fixat este 18 martie, iar interesul este foarte mare din zona de clădiri rezidenţiale".
Legat de încălzire şi agent termic, Coliban a precizat că Braşovul are o abordare nouă pentru eficientizarea sistemului de încălzire centralizată.
"Avem operatorul din subordine care se ocupă cu distribuţia şi care are în bugetul de anul acesta mai multe proiecte de eficientizare, de schimbare de pompe, inclusiv de extindere a reţelei. În primă fază scopul este să reconectăm instituţiile publice la sistemul centralizat, oferindu-le şi soluţii de back-up. Deci un sistem centralizat modern, nu sistemul acela în care am copilărit noi în care trebuia să suni la punctul termic să dea drumul la agent. (...) Suntem în faza în care inclusiv operatori privaţi, dezvoltatori imobiliari, semnează cu serviciul nostru public de termoficare, ca noile dezvoltări să fie branşate la acest sistem centralizat. Este direcţia pe care o încurajează şi Europa din perspectiva eficienţei şi reducerii emisiilor de carbon. Braşovul cred că este în faţa multor municipii din România din acest punct de vedere, dar suntem doar la începutul unui drum. Ambiţiile sunt mari şi investim în zona aceasta şi inclusiv în extinderea reţelelor", a precizat primarul municipiului Braşov.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.03.2022, 17:31)
N-ai cum sa educi parvenitii romani!