Cheltuielile de reasigurare ar putea să crească, în medie, cu cel puţin 10% pentru 2009, fenomen care ar putea majora tarifele practicate de asiguratori, pe fondul turbulenţelor de pe pieţele internaţionale, a declarat ieri directorul general al Allianz-Ţiriac Asigurări, Cristian Constantinescu, citat de NewsIn.
Contractele de reasigurare pentru 2009 se reînnoiesc în perioada imediat următoare, susţin reprezentanţii Allianz-Ţiriac Asigurări.
"O mare parte din pierderile înregistrate de reasiguratori erau compensate, în unele cazuri, de rezultatele investiţionale", au menţionat reprezentanţii companiei, referindu-se la faptul că reasiguratorii plasau o parte din bani pe pieţele financiare.
În ce priveşte legea obligatorie a locuinţelor, oficialii Allianz-Ţiriac Asigurări susţin că 99% din primele încasate de asiguratori ar trebui să meargă către reasiguratori, având în vedere că această asigurare acoperă riscuri catastrofale.
Constantinescu a adăugat că Allianz-Ţiriac Asigurări nu este interesată să intre în Poolul de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID), motivând că, în cazul unei catastrofe, va fi dificil pentru asiguratori să acopere daunele.
Asigurarea obligatorie a locuinţelor urmează să fie gestionată de o societate pe acţiuni - Poolul de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID) - la care acţionari vor fi firmele de asigurare, autorizate să încheie asigurări obligatorii pentru locuinţe împotriva dezastrelor naturale
"Allianz-Ţiriac Asigurări" emite prin internet poliţe de asigurare auto şi de călătorie
Asigurătorul Allianz-Ţiriac Asigurări emite, începând de ieri, poliţe în sistem electronic pentru clienţii persoane fizice pentru trei tipuri de produse de asigurare auto şi pentru călătorii, a anunţat compania.
Pentru început, cele trei produse care pot fi achiziţionate prin internet sunt asigurarea obligatorie de răs-pundere civilă pentru pagube produse terţilor din accidente auto (RCA), asigurarea de avarii şi furt a autovehiculelor (Casco direct) şi asigurarea de călătorii în străinătate, toate exclusiv destinate persoanelor fizice, potrivit companiei.
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) anunţase la începutul acestei luni că va introduce o prevedere potrivit căreia, din 2009, poliţele de răspundere civilă auto obligatorie (RCA) să fie emise şi în sistem electronic, urmând ca din 2010 să fie emise numai în acest sis-tem.
Plata produselor disponibile prin Allianz Direct se poate face online, dar şi în numerar, prin card bancar la bancomat, transfer bancar sau debit direct.
În paralel cu lansarea serviciului de vânzare online, Allianz-Ţiriac Asigurări a dezvoltat o poliţă de asigurare de avarii şi furt auto, denumită "Casco Navigator".
"Este primul produs casco de pe piaţă, special şi exclusiv conceput pentru persoane fizice", a spus directorul executiv asigurări generale în cadrul companiei, Aurel Badea. "Prin construcţia sa, Casco Navigator se adresează unei categorii foarte largi de şoferi, care include atât persoanele cu venituri sub medie, cât şi pe cele cu venituri peste medie, având preferinţe mai sofisticate", a adăugat el.
Casco Navigator asigură riscuri de bază de avarii şi furt, accidente şi asistenţă rutieră, la care pot fi adăugate opţional un număr de şapte clauze suplimentare. O astfel de clauză este cea de "asigurare a vehiculelor ieşite din garanţie", care reduce valoarea primei de asigurare plătită de cumpărător, impunând, în caz de daună, efectuarea reparaţiilor autovehiculului asigurat exclusiv în una dintre cele peste 500 de unităţi reparatoare partenere cu care Allianz-Ţiriac are încheiate contracte de decontare directă.
Clienţii ce achiziţionează o poliţă Casco Navigator au acces gratuit, în anumite limite, la asigurare de accidente a persoanelor din autovehicul şi deces din boală a şoferului, la asigurarea bunurilor personale din autovehicul, asigurarea dotărilor suplimentare, precum şi la asistenţă rutieră.
Tarifarea pentru poliţa Casco Navigator se face electronic
Pentru poliţele de asigurări auto destinate persoanelor fizice, Allianz-Ţiriac practică, din 2006, un sistem de tarifare electronică, ce generează oferte de prime individualizate, corelate cu profilul de risc al asiguratului, cu istoricul daunalităţii înregistrate de client şi cu gradul de fidelitate al acestuia în ceea ce priveşte relaţiile contractuale cu asigurătorul
"Allianz-Ţiriac" estimează vânzări de 3-5 milioane euro în 2009 pentru poliţele lansate luni
Asigurătorul Allianz-Ţiriac Asigurări estimează că va vinde poliţe de 3-5 milioane euro în 2009, pentru cele trei produse de asigurare auto şi pentru călătorii care se vând prin internet, dar şi pentru produsul tradiţional, asigurarea Casco Navigator, au anunţat reprezentanţii companiei.
Estimările companiei ţin cont de rata de penetrare a internetului în România, de circa 31%.
Reprezentanţii Allianz-Ţiriac Asigurări susţin că, în Marea Britanie, 30-40% din poliţele de asigurări de retail sunt distribuite deja prin internet, iar în unele ţări din Europa, acest sistem de vânzare a fost introdus de cel puţin 10 ani.
O franşiză de 100 euro ar putea reduce cu cel puţin 10% numărul de
daune auto
Introducerea unei franşize de 100 euro pentru toate poliţele Casco ale Allianz-Ţiriac Asigurări ar reduce numărul de daune auto pentru asigurator cu 10-12% într-un an, iar costurile de administrare ar putea să scadă cu 5-7%, a declarat directorul general al companiei, Cristian Cons-tantinescu.
"În cazul nostru, putem discuta de 20.000 de daune mai puţin într-un an, precum şi de o scădere a costurilor de evaluare şi de administrare", a spus Constantinescu.
Astfel, o scădere cu 10-12% a numărului de daune într-un an ar conduce la o reducere a cheltuielilor de administrare cu 5-7%, potrivit directorului Allianz-Ţiriac Asigurări.
Constantinescu a adăugat că, în cazul în care va obţine aceste rezultate, compania nu este dispusă să reducă primele de asigurare.
"Discutăm pe segmentul Casco de o frecvenţă a daunelor de 60%. Asta înseamnă că, din trei clienţi, doi au câte o daună în fiecare an. În fapt, lucrurile stau diferit: 80% dintre clienţi nu au nicio daună, iar res-tul de 20% au o daună, două sau chiar mai multe într-un an", a precizat şeful Allianz Ţiriac Asigurări.
Datele indică, potrivit lui Cons-tantinescu, necesitatea segmentării clienţilor. "Nu poţi taxa clienţii între 30 şi 40 de ani pentru daunele produse de cei sub 30 ani", a explicat el.