România ar putea pierde jumătate din fondurile ISPA de pre-aderare alocate Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), deoarece multe dintre lucrările din domeniu sunt întârziate, potrivit MTI, citat de Agerpres. România a avut la dispoziţie circa 600 milioane de euro în acest domeniu, fonduri dedicate atât proiectelor de infrastructură rutieră, cât şi infrastructurii feroviare. O delegaţie a Companiei de Drumuri şi a MTI se află la Bruxelles, în vederea încercării de a prelungi termenul de finalizare, care expiră în 2010, pentru o serie de proiecte.
Cel mai important este tronsonul de autostradă Deva - Orăştie (32,8 kilometri), licitaţie în contestaţie. Statul ar putea pierde o finanţare ISPA în valoare de 100 milioane euro pentru acest proiect, bani care nu mai pot fi folosiţi după 2010.
De asemenea, podul Calafat-Vidin este în aceeaşi situaţie, în cazul în care Comisia nu va prelungi termenul de finalizare, programat în 2010. În acest caz, statul român ar putea pierde cele 30 milioane euro, fonduri ISPA, sume alocate pentru infrastructura de pe partea româ-neas-că a podului.
Finanţarea ISPA acordată Bulgariei pentru construirea podului Calafat-Vidin este de 70 de milioane, dar dacă la această sumă se adaugă şi finanţarea primită de România pentru acelaşi proiect, suma totală depăşeşte 100 milioane euro.
Mai multe centuri ocolitoare şi reabilitări de drumuri naţionale cu finanţare ISPA se află în situaţii similare, fiind imposibilă finalizarea la timp a lucrărilor - în 2010, aşa cum prevede programul.
O serie de proiecte de infrastructură se află în imposibilitatea de a fi terminate în termenul prevăzut.