OLX, a realizat topul categoriilor cu cele mai tranzacţionate produse pe platformă pe parcursul anului precedent, disponibile în cele mai accesate categorii: "Electronice şi electrocasnice", cu aproximativ 4 milioane de anunţuri, "Auto, moto şi ambarcaţiuni" (3,6 milioane de anunţuri), "Imobiliare" (1,1 milioane de anunţuri), "Modă şi frumuseţe" (1,9 milioane de anunţuri), "Casa şi grădina" (1,3 milioane de anunţuri), conform unui comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Paul Neagoe, Business Manager OLX România, a declarat: "În 2018, numărul interacţiunilor dintre vânzători şi cumpărători a crescut cu 15% faţă de anul precedent, semn că românii sunt tot mai deschişi să cumpere produse noi sau la mâna a doua de la alte persoane, fie că vorbim despre autoturisme, cărucioare de copii, telefoane sau biciclete şi alte accesorii pentru sport. Smartphone-urile rămân vedetele platformei, cu peste 1.5 milioane de telefoane vândute, dar am văzut un interes tot mai mare şi pentru alte gadgeturi, precum laptopuri (peste 56.000 de produse declarate vândute) şi boxe sau alte sisteme audio (peste 60.000 de produse vândute). Deschiderea românilor pentru tranzacţii s-a văzut şi în numărul de anunţuri active, care anul trecut a depăşit pragul de 4 milioane şi estimăm că va continua să crească în 2019.".
Românii au pus în 2018 peste 3.9 milioane de anunţuri în categoria "Electronice şi electrocasnice", din care peste o treime şi-au găsit un alt proprietar: de la telefoane, laptopuri sau camere foto şi până la accesorii audio-video, maşini de cusut şi aparate medicale, se mai arată în comunicatul citat.
Potrivit unei analize efectuate de OLX în noiembrie 2018 asupra comportamentelor de consum de pe platformă, peste 400.000 de români îşi scot anual la vânzare telefonul mobil. Aşadar, nu este de mirare că, la final de 2018, telefoanele s-au aflat în topul produselor declarate vândute pe OLX, preferinţele utilizatorilor oscilând între trei branduri: Samsung (cu peste 250.000 de telefoane vândute), iPhone (163.000 de telefoane) şi Huawei (55.000 de telefoane).
Telefoanele sunt urmate de laptopuri (peste 56.000 de unităţi declarate vândute) şi boxe sau alte sisteme audio (peste 60.000 de unităţi declarate vândute).
Românii au achiziţionat aproximativ 724.000 de produse din categoria "Auto, moto şi ambarcaţiuni" dintr-un total de peste 3.600.000 de anunţuri disponibile.
Autoturismele au fost cele mai apreciate în această categorie, cu peste 350.000 de unităţi declarate vândute: Volkswagen se situează pe primul loc (peste 70.000 de unităţi vândute), Opel îl ocupă pe cel de-al doilea (40.000 de unităţi vândute), iar BMW completează top trei, cu mai mult de 37.000 de autoturisme vândute, mai informează comunicatul.
Categoria "Imobiliare" a înregistrat peste 390.000 de produse vândute, dintr-o ofertă generoasă de 1.162.000 de anunţuri listate. Topul proprietăţilor imobiliare comunicate drept vândute a inclus un număr de peste 97.000 de apartamente cu 2 camere, 62.000 de apartamente cu 2 camere de închiriat şi 52.000 de apartamente cu 3 camere.