Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicatii (ANCOM), sfătuieşte utilizatorii ca atunci când solicită încetarea contractului încheiat cu un furnizor de servicii de comunicaţii electronice, aceştia trebuie să găsească menţionate în contract următoarele: dacă a expirat perioada contractuală iniţială, ce penalităţi i se aplică, dacă solicită încetarea contractului, termenul şi modalităţile în care poate depune o cerere de încetare a contractului, precum şi termenul în care este operată efectiv încetarea contractului.
Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată şi telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea va fi făcută în scris şi transmisă prin poştă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere şi va primi un numar de înregistrare, informează ANCOM prin intermediul unui comunicat de presă.
De asemenea, trebuie luat în calcul şi faptul că, de regulă, furnizorii condiţionează procesarea cererii de încetare de returnare a echipamentelor oferite în custodie/chirie şi de plata unor eventuale datorii.
În plus faţă de informaţiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune de pe piaţa din România sunt obligaţi să publice pe site-urile proprii şi informaţii legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, informaţii privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obţine încetarea contractului, formulare/cereri-tip, adresa de e-mail, adresa poştală şi numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului.