ANDREI VASILESCU, PHILIP MORRIS: Industria ţigaretelor - ameninţată de pachetele nepersonalizate

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Bunuri de Larg Consum / 26 mai 2011

Industria ţigaretelor - ameninţată de pachetele nepersonalizate

După ce contrabanda cu tutun a atins, anul trecut, pragul istoric de 36,2% din piaţă, provocându-i pe marii producători de ţigarete să se gândească la cele mai negre scenarii, industria de profil este din nou ameninţată. De data aceasta, ameninţările vin din partea Comisiei Europene, care amendează Directiva din domeniul tutunului, propunând spre dezbatere o serie de măsuri. Printre ele se numără interzicerea brandingului, a afişării pachetelor de ţigarete la vânzare şi a utilizării tuturor ingredienţilor la fabricarea ţigaretelor.

Potrivit lui Andrei Vasilescu, dacă aceste măsuri vor fi promovate, efectul negativ asupra întregii pieţe, a contribuţiei la buget, a dreptului de proprietate va fi unul colosal, conducând la o bulversare a industriei de profil. De asemenea, acest lucru ar încuraja contrafacerile şi contrabanda, pachetele fiind mult mai simplu de falsificat.

"Suntem foarte preocupaţi de apelurile adresate autorităţilor de reglementare în vederea autorizării aşa numitelor < ambalaje generice (neutre) > pentru produsele din tutun. < Ambalajul generic/neutru > ar presupune un aspect standardizat pentru toate pachetele de ţigarete de pe piaţă, în alb şi negru, păstrându-se, eventual, doar denumirea mărcii, cu un anumit standard de caractere, culoare şi dimensiune", ne-a declarat, recent, Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications al Japan Tobacco International (JTI).

Andrei Vasilescu a precizat, ieri, că "probabil va fi nevoie ca cei trei mari producători din piaţă să formeze un monopol şi să vândă un singur tip de pachet de ţigări".

Majoritatea ţigaretelor de contrabandă sunt contrafăcute

Majoritatea ţigărilor cu care se face comerţul ilicit sunt ţigări contrafăcute, potrivit reprezentantului Philip Morris: "La nivel global, dar şi în Europa, marea parte a comerţului ilicit se face cu ţigarete contrafăcute. Este doar o chestiune de timp până când vor fi aduse şi în Româ-nia". Domnia sa a spus că acestea ori sunt produse în fabrici ilegale, ori au un regim "gri".

Anul trecut, au fost depistate şi închise 8-9 fabrici de ţigarete care funcţionau ilegal, potrivit lui Andrei Vasilescu. Philip Morris va derula, în acest an, în colaborare cu Autoritatea Teritorială a Vămilor, o campanie pentru conştientizarea consumatorilor de tutun asupra faptului că un produs de contrabandă ar putea fi contrafăcut.

Ultimele date furnizate de compania de cercetare "Novel Reasearch", în luna martie, arată că piaţa neagră a ţigaretelor a scăzut, în prima parte a acestui an, până la 14,7%. Nivelul mediu al contrabandei în Europa se ridică la circa 10%.

România şi Bulgaria au făcut aceleaşi greşeli, pe piaţa tutunului

România şi Bulgaria au făcut aceleaşi greşeli în industria tutunului, este de părere Andrei Vasilescu, menţionând că în ambele ţări nivelul accizei a crescut foarte mult într-o perioadă extrem de scurtă, acest lucru conducând la creşterea contrabandei. De asemenea, în cele două state, baza de impozitare a fost decimată, potrivit reprezentantului Philip Morris.

Domnia sa a salutat noua iniţiativă a autorităţilor noastre, în urma căreia a fost înfiinţat un Comitet Interminis-terial în domeniul tutunului. Totodată, domnul Vasilescu a spus că speră ca jucătorii din domeniu să fie consultaţi în toate deciziile care vor fi adoptate la nivelul noului organism.

Philip Morris şi-a crescut vânzările

Reprezentantul Philip Morris a precizat că vânzările societăţii pe care o conduce au cunoscut un reviriment, în prima parte a acestui an. Andrei Vasilescu susţine că lucrurile au început să se îmbunătăţească, dar că, în continuare, se simte presiunea comerţului ilicit cu ţigarete, care produce profituri uriaşe.

O proporţie de 80% din producţia fabricii din Otopeni-Bucureşti merge la export, în special în ţările Uniunii Europene. Recent, unitatea de producţie a început să fabrice ţigarete şi pentru Japonia, în cantităţi mici, însă.

Reprezentanţii societăţii au spus că, în acest an, vor investi în dezvoltarea personalului şi a portofoliului de branduri. În toamna anului trecut, producătorul a scos, pe piaţa din Cluj, noul brand "Philip Morris", pentru testare, urmând să fie lansat la nivel naţional, în funcţie de rezultatele înregistrate, ne-a spus domnul Vasilescu.

Anul trecut, Philip Morris Româ-nia a avut o cifră de afaceri de circa 139 milioane lei, înregistrând un profit net de peste 23 milioane lei.

Va fi greu ca România să fie competitivă cu ţările tradiţionale, la producţia de tutun

De la începutul acestui an, Sergey Slipcenko este noul director general al companiei Philip Morris pe România şi Bulgaria. Domnia sa lucrează în cadrul grupului încă din anul 1994, aflându-se, de-a lungul anilor, la conducerea companiilor din Moscova şi Ucraina.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb