Pe data de 10 martie 2021, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a avut o întâlnire de lucru cu reprezentanţii structurilor patronale din domeniul alimentar - Romalimenta, Rompan, Asociaţia Patronală Română din Industria Laptelui (APRIL), Asociaţia Română a Cărnii (ARC), "Berarii României" şi Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare, potrivit unui comunica de presă al ANPC.
În cadrul reuniunii, preşedintele ANPC, Claudiu Dolot, a prezentat câteva linii directoare ale strategiei multianuale a instituţiei. De asemenea, au fost discutate câteva dintre cele mai importante probleme cu care se confruntă sectorul economic alimentar, în acestă perioadă marcată de restricţiile, la nivel mondial.
În acest context, au fost reiterate concluziile Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor (EFSA), care precizau că nu există dovezi ştiinţifice că alimentele de origine animală sau cele de origine nonanimală sunt o sursă sau o cale de transmitere a virusului SARS-CoV-2.
De altfel, ANPC şi-a reafirmat poziţia, în concordanţă cu cea europeană, în legătură cu conţinutul înşelător al spotului publicitar difuzat pe diverse posturi de televiziune. Mai exact, a subliniat încă o dată că pâinea neambalată nu reprezintă un vector de transmitere a Covid 19m, scrie comunicatul.
În consecinţă, ANPC îşi menţine poziţia, exprimată de altfel în toate comunicatele de presă transmise anterior, potrivit căreia alimentele neambalate, implicit şi pâinea neambalată, nu constituie un vector de răspândire a Covid-19.