Vienna Insurance Group (VIG) a înregistrat o performanţă favorabilă în Ucraina, în pofida situaţiei politice actuale, cele patru companii din această ţară, membre ale grupului, consemnând, anul trecut, venituri din prime de aproximativ 80 milioane euro, în creştere cu 6,2% în comparaţie cu 2012, potrivit unui comunicat trimis astăzi redacţiei.
Veniturile din prime au crescut în primele două luni ale anului 2014 cu 16,2%, la echivalentul a aproximativ 11,4 milioane euro. Indicatorul a sporit cu 15,5% pe segmentul non-viaţă şi cu 32% pe sectorul asigurărilor de viaţă.
Piaţa ucraineană, cea mai mare din Europa Centrală şi de Est (ECE) în funcţie de numărul de locuitori, este, totodată, una dintre pieţele de bază ale VIG, unde grupul este prezent din 2004. Companiile din VIG ocupă împreună locul al patrulea pe piaţa asigurărilor din Ucraina. Kniazha, Globus şi UIG se concentrează pe segmentul non-viaţă, care reprezintă cea mai mare parte din piaţă. Prin intermediul companiei sale Jupiter, grupul se numără printre primii zece cei mai mari asigurători pe segmentul viaţă din această ţară, se mai arată în comunicat.
Grupul austriac de asigurări Vienna Insurance Group (VIG) deţine aproximativ 50 de companii din 24 de ţări, cu circa 23 de mii de angajaţi. Anul trecut, VIG, compania-mamă a Asirom, Omniasig şi BCR Asigurări de Viaţă, a înregistrat, în România, atât în segmentul non-viaţă, cât şi în cel de viaţă, o scădere a primelor brute subscrise cu 18,5%, până la o valoare totală de circa 375 milioane euro.
"Piaţa românească este dominată în continuare de concurenţa parţial iraţională bazată pe preţuri - în special în domeniul auto. Cum Vienna Insurance Group nu vrea să ia parte la acest război al preţurilor, acest lucru a dus la o scădere puternică a primelor pe piaţa auto. În celelalte segmente ale asigurărilor generale s-a atins o creştere notabilă, de 6,1 procente", preciza un comunicat primit de redacţie la sfârşitul lunii ianuarie.
În ceea ce priveşte asigurările generale, grupul austriac a subscris pe piaţa românească prime brute de 301,8 milioane euro, în coborâre cu 12,5% faţă de nivelul din 2012, potrivit rezultatelor preliminare.
Pe piaţa asigurărilor de viaţă, primele subscrise de VIG au toalizat 72,2 milioane euro anul trecut, în coborâre cu 36,8%.
La nivel global, VIG a atras, în anul fiscal 2013, prime subscrise, neconsolidate, de circa 9,4 miliarde euro, în scădere cu 4,9%, situaţie cauzată în principal de reducerea planificată a poliţelor pe termen scurt cu achitare la scadenţă în Polonia, precum şi de diminuarea ţintită a activităţii pe piaţa auto în Italia şi în România.