Apple a raportat, marţi, rezultate peste aşteptări, în al doilea trimestru fiscal, cu 52,2 milioane de iPhone-uri vândute şi o creştere surpinzătoare a vânzărilor de dispozitive în China, de 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, relatează Reuters.
Compania americană a anunţat şi o nouă răscumpărare de acţiuni, în valoare de 100 de miliarde de dolari.
Apple a vândut 52,2 milioane de iPhone-uri în primele trei luni ale acestui an, apropiate de estimarea analiştilor de 52,3 milioane de telefoane şi peste cele de 50,7 milioane de unităţi comercializate în urmă cu un an.
Compania a răscumpărat în perioada raportată acţiuni în valoare de 23,5 miliarde de dolari şi a anunţat că va majora dividendele cu 16%, faţă de o majorare de 10,5% efectuată în aceeaşi perioadă a anului trecut. Analiştii consideră că accentul mare, pus de Apple pe răscumpărări, va urca preţul acţiunilor, dar unii dintre ei au criticat faptul că banii nu vor fi folosiţi în alte scopuri.
Fondurile alocate de Apple pentru răscumpărări de titluri sunt de două ori mai mari decât capitalizarea de piaţă a producătorului de automobile electrice Tesla.
Apple a obţinut venituri de 61,1 miliarde de dolari în trimestrul încheiat în martie, comparativ cu 52,9 miliarde de dolari în urmă cu un an. Analiştii de pe Wall Street anticipaseră venituri de 60,8 miliarde de dolari.
Apple a anticipat şi venituri de 51,5-53,5 miliarde de dolari pentru trimestrul care se va încheia în iunie, peste nivelul de 51,6 miliarde de dolari prognozat, luni seară, de Wall Street.
Compania a raportat un profit de 2,73 de dolari pe acţiune, faţă de aşteptările de 2,68 de dolari pe acţiune şi în creştere de la 2,1 dolari pe acţiune în urmă cu un an.
Divizia de servicii, care include Apple Music, App Store şi iCloud, a obţinut venituri de 9,1 miliarde de dolari, comparativ cu aşteptările analiştilor de 8,3 miliarde de dolari.
Un analist al firmei Forrester, Julie Ask, a spus că rezultatele segmentuluinde servicii sunt pozitive, dar a avertizat că Apple trebuie să continue creşterea numărului de abonaţi ai platformelor sale, care a atins 270 de milioane de utilizatori în trimestrul al doilea.
Vânzările din China au urcat cu 21% în trimestrul al doilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 13 miliarde de dolari, aceasta fiind cea mai bună performanţă din ultimele 10 trimestre.