Capitala ar putea fi primul oraş din ţară care să beneficieze de o investiţie în infrastructură cu finanţare şi antreprenoriat chinez.
Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO), ne-a declarat: "Chinezii sunt foarte interesaţi să finanţeze şi să construiască autostrada suspendată promovată de primarul Capitalei, Sorin Oprescu. Domnia sa a avut mai multe întâlniri cu companii din China pe această temă şi are acum şi suportul Consiliului General pentru această investiţie. Rămâne de rezolvat schema financiară. Chinezii vor veni şi cu firme de construcţii, dar vor subcontracta lucrările companiilor autohtone. Fondurile din China sunt mai ieftine decât împrumuturile bancare şi sunt o bună alternativă şi la fondurile comunitare".
Astăzi, va avea loc deschiderea Târgului Tehnic Internaţional Bucureşti (TIB), în care va avea loc şi inaugurarea expoziţiei CET (China Engineering and Technology) - prima după mulţi ani de absenţă. Organizatorul expoziţiei CET este CHINCA (organizaţie patronală chineză din construcţii), în parteneriat cu ARACO. Domnul Plosceanu ne-a spus că evenimentul va beneficia de prezenţa a circa 100 de oficiali şi reprezentanţi ai companiilor chineze.
Preşedintele ARACO a subliniat: "Delegaţia chineză va folosi această ocazie pentru a analiza în detaliu proiectul autostrăzii suspendate, precum şi alte proiecte care pot fi dezvoltate în parteneriat public privat. Aceste proiecte sunt promovate de Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei şi de Agenţia de Dezvoltare Oltenia, precum şi de alte municipalităţi din ţară. De asemenea, există dorinţa din partea partenerilor chinezi să organizeze, anul viitor, la Bucureşti, forumul anual dedicat ţărilor din Europa Centrală şi de Est".
Domnia sa apreciază că Guvernul Ponta este mult mai deschis, decât guvernele anterioare, dezvoltării relaţiilor economice cu China: "La întărirea relaţiilor cu China au contribuit vizitele oficiale conduse de miniştrii Isar şi Voicu. Există un început de reconsolidare a dialogului şi sunt şanse ca în 2013 să avem concretizate primele proiecte cu capital chinez".
ARACO a solicitat părţii chineze să nu rămână prizonieră proiectelor mari, ci să acorde atenţie şi proiectelor mai mici, de interes regional, precum spitale, stadioane, proiecte energetice, agricultură. Din acest punct de vedere, Regiunea Olteniei a început un asalt supra chinezilor, propunându-le mai multe proiecte, în care se pot implica mai uşor decât în marile parteneriate.
Shanghai Urban Construction Group (SUCG) din China s-a declarat, recent, interesat de autostrada suspendată pe care Sorin Oprescu vrea să o construiască în Bucureşti, urmând să analizeze posibilitatea formării unui consorţiu din aceeaşi ţară, pentru preluarea realizării întregului proiect.
Sorin Oprescu şi reprezentanţii SUCG au discutat despre posibilitatea încheierii unui parteneriat public-privat pentru realizarea proiectului "Închidere Inelul Median de circulaţie la Zona Nord - Autostrada Urbană - tronson Lacul Morii - Şoseaua Colentina" - cunoscut ca autostrada suspendată.
SUCG International Engineering, care are o cifră de afaceri de cinci miliarde de euro pe an, este specializat în lucrări de infrastructură şi construcţii de poduri şi tuneluri şi dispune de tehnologia necesară realizării acestui proiect de anvergură, în parteneriat public-privat.
Indicatorii tehnico-economici aferenţi studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendată propusă de primarul general Sorin Oprescu au fost aprobaţi, la 31 august, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), valoarea totală a investiţiei fiind estimată la peste 1,5 miliarde de euro. Sorin Oprescu, a declarat, după şedinţa CGMB în care a fost aprobat proiectul legat de autostrada suspendată, că speră ca, până la sfârşitul mandatului său, să se poată plimba pe aceasta, altfel spus lucrările să fie gata până în 2016. Potrivit studiului de fezabilitate, lungimea noii căi rutiere va fi de 13,15 kilometri, urmând să fie construite inclusiv poduri şi pasaje subterane şi supraterane.
Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO), ne-a declarat: "Chinezii sunt foarte interesaţi să finanţeze şi să construiască autostrada suspendată promovată de primarul Capitalei, Sorin Oprescu".
1. Tichie de margaritar
(mesaj trimis de emil în data de 17.10.2012, 09:47)
Nu am nimic impotriva investitorilor chinezi, chiar cred ca ar trebui sa fim deschisi la investitiiile lor. Dar autostratda lui oprescu e o megalomanie, o tichie de margaritar. Nu are logica, nordul capitalei are oricum infrastructura cea mai buna, in restul orasului era nevoie de asa ceva. Nu mai vorbim de multe alte probleme ale orasului, asta ar fi clar la coada prioritatilor unui gospodar. Dar daca vrea Oprescu sa ramana in istorie cu aberatii din astea, vom plati cu totii ca vad ca la el 1 milion de euro e o jucarie.