Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) precizează că încă din anul 2006 membrii săi au adoptat un Cod etic de promovare a medicamentelor. Codul se aplică tuturor membrilor ARPIM, 28 de companii din domeniul farmaceutic, echivalentul a 67% din piaţa medicamentelor, potrivit unui comunicat de presă transmis redacţiei.
Codul etic interzice orice formă de stimulare a cadrelor medicale pentru a prescrie, achiziţiona, furniza, vinde sau administra un produs medicamentos. Toate donaţiile şi sponsorizările oferite de membrii ARPIM se efectuează în conformitate cu Codul etic, sunt supuse aprobării comitetului de etică al ARPIM şi sunt publicate pe site-ul ARPIM.
"Ne dorim ca toate companiile farmaceutice care activează pe piaţa din România să implementeze un cod de autoreglementare a activităţii de promovare a medicamentelor. Facem din nou această propunere Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR), Asociaţiei Distribuitorilor şi Importatorilor de Medicamente din România precum şi altor companii neafiliate pentru a susţine crearea unui cadru etic al promovării medicamentelor", a declarat Dan Zaharescu, Director Executiv al ARPIM.