Producătorii de medicamente originale prezenţi pe piaţa românească au investit 77,1 milioane de euro în anul 2014 în ţara noastră, majoritatea în activităţi de cercetare şi dezvoltare în medicină şi în proiecte derulate în sprijinul pacienţilor şi al comunităţii medicale, arată rezultatele unui studiu realizat de PwC România pentru Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM).
"Companiile producătoare de medicamente originale creează locuri de muncă, plătesc taxe şi impozite, au un impact concret, cuantificabil la nivel social şi economic Prioritar însă, membrii ARPIM răspund misiunii de a creşte accesul pacienţilor la inovaţie. Investesc constant în cercetare şi dezvoltare în România şi sprijină demersurile comunităţilor de pacienţi în direcţia informării şi educării medicale", a declarat Călin Gălăşeanu, preşedintele ARPIM.
Dincolo de investiţiile în cercetarea medicală, conform studiului, producătorii de medicamente au avut contribuţii directe şi indirecte în valoare de 911 milioane de euro la PIB, contribuţii directe în valoare de 313 milioane de euro în taxe şi impozite, dintre care suma de 240 milioane de euro prin plata suprataxei clawback, şi crearea a 16.700 de locuri de muncă, atât direct, cât şi indirect în cadrul companiilor care furnizează bunuri şi servicii producătorilor de medicamente originale.
"În anul 2014, din totalul de 77,1 milioane de euro investiţi în România, 30,8 milioane au fost alocaţi desfăşurării de studii clinice în arii terapeutice precum hematologie, oncologie, cardiologie, boli infecţioase sau neurologie. În acest context, investiţiile industriei farmaceutice la capitolul inovaţiei în România, dincolo de cifre, s-au dovedit a fi salvatoare de vieţi pentru pacienţi. Prin studii clinice, aceştia au avut acces la medicamente inovatoare şi au primit astfel o nouă şansă în lupta cu boala", a menţionat Călin Gălăşeanu, potrivit unui comunicat al ARPIM trimis redacţiei.
Totodată, 37,5 milioane de euro au fost investiţi în programe de prevenţie şi de educaţie medicală destinate asociaţiilor de pacienţi şi comunităţii de profesionişti medicali din România. În anul 2014, companiile membre ARPIM au susţinut 110 campanii de prevenţie, testare, monitorizare care au fost în beneficiul a peste 200.000 pacienţi.
"Sistemul românesc de sănătate se află într-o profundă criză, iar nevoile comunităţilor de pacienţi şi ale celei medicale nu îşi găsesc întotdeauna răspuns în demersurile autorităţilor. Sunt nenumărate campanii de prevenţie şi de informare ale asociaţiilor de pacienţi sau iniţiative care susţin nivelul de informare a populaţiei asupra bolilor şi a factorilor de prevenţie în care companiile membre ARPIM au investit în încercarea de a sprijini în cele din urmă sistemul de sănătate românesc", a adăugat Călin Gălăşeanu.
Studiul ,"Impactul industriei producătoare de medicamente inovatoare în România" are la bază datele furnizate în anul 2015 de 80% dintre companiile membre ARPIM.