ASF FACE EXCES DE ZEL, DUPĂ UN AN DE TERGIVERSĂRI ASF s-a apucat să respecte Ordonanţa RCA, înainte să intre în vigoare

A.A.
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 20 septembrie 2016

ASF s-a apucat să respecte Ordonanţa RCA, înainte să intre în vigoare

Purtătorul de cuvânt al Guvernului a declarat că OUG urma să fie publicată, ieri, în Monitorul Oficial

Transportatorii cer ASF să publice toate elementele din structura de cost al RCA

UNSAR: "Efectele pe termen mediu şi lung ale OUG care reglementează RCA, greu de controlat şi reparat"

------

Actualizare 16:05 Mişu Negriţoiu: "Nu am estimat că piaţa poate eşua în ultimul hal"

Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), Mişu Negriţoiu, a declarat astăzi că nu a estimat corect amploarea eşecului pieţei asigurării auto obligatorii RCA, transmite Digi 24.ro.

"Am deschis foarte multe fronturi. Nu am estimat că piaţa poate eşua în ultimul hal. Nu-mi pare rău că am venit la ASF. Mai devreme sau mai târziu, piaţa va ajunge la maturitate", a afirmat Mişu Negriţoiu.

Acesta a precizat că funcţia de şef al ASF este ultimul său mare proiect personal, iar problemele cele mai mari cu care s-a confruntat în actualul său mandat sunt cele de ordin cultural, în contextul în care a ieşit din sistemul public de aproape 20 de ani.

"Faptul că sunt contestat public cred că face parte din fişa postului. Aşa se întâmplă când vrei să faci multe lucruri. Probabil că am pierdut şi prieteni", a mai spus preşedintele ASF.

(G.F.)

--------

Actualizare 15:30 ASF: Tarifele de primă pe categorii de vehicule, stabilite în 30 de zile de la data intrării în vigoare a OUG privind RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va stabili, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a OUG privind RCA, tarifele de primă (maxime) pe categorii de vehicule ce urmează a se aplica de către societăţile de asigurare care practică RCA, informează instituţia prin intermediul unui comunicat de presă.

"Prin coroborarea art. 18 alin. 2 cu art. 36 alin. 3 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 54/19.09.2016, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va stabili, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a OUG, tarifele de primă (maxime) pe categorii de vehicule ce urmează a se aplica de către societăţile de asigurare care practică RCA. Acestea vor fi adoptate, conform art. 4 alin. (3) din Legea concurenţei nr. 21/1996, republicată, prin Hotărâre de Guvern la propunerea ASF şi cu avizul Consiliului Concurenţei şi al Ministerului Finanţelor Publice", se menţionează în comunicatul citat.

Totodată, Autoritatea informează că dintr-o eroare materială, art.18 alin. 2 din OUG nr. 54/19.09.2016 face referire la art. 34 alin. 3, în loc de art.36, alin. 3 şi că această eroare va fi corectată în Monitorul Oficial.

(G.F.)

---------

Actualizare 14:50 Transportatorii: Actul normativ publicat în Monitorul Oficial prevede ca tariful RCA negociat cu ASF să fie orientativ, nu obligatoriu.

Actul normativ publicat luni în Monitorul Oficial prevede ca tariful RCA negociat cu ASF să fie orientativ în următoarea jumătate de an, nu obligatoriu, susţin reprezentanţii transportatorilor.

"La discuţiile pe care le-am avut cu Guvernul, cu ASF de faţă şi cu Consiliul Concurenţei de faţă, am discutat despre îngheţarea tarifelor la un plafon maximal, pe o perioadă de 6 luni (...) asta trebuia să apară în ordonanţă, asta au declarat că sunt de acord. Am ajuns la orientativ, la o expresie care nu ştiu de unde a apărut. Păi de la orientativ până la a avea caracter obligatoriu este o distanţă uriaşă. Dacă ordonanţa a ieşit în forma asta, asiguratorii vor depăşi plafoanele şi, atunci, ce am făcut?", a spus, pentru Europa FM, Augustin Hagiu, preşedintele de onoare al Federaţiei Operatorilor Români de Transport.

Potrivit acestuia, textul a fost modificat intenţionat iar procurorii DNA trebuie să intervină şi să facă verificări.

"Au amânat la nesfârşit aruncarea acestei ordonanţe în Monitorul Oficial tocmai din aceste motive (...). Nu a fost nicio scăpare, vă spun, fără a avea nicio dovadă eu cred că DNA să intervină şi să vadă ce s-a întâmplat în 2 săptămâni, de brusc s-a schimbat atitudinea în halul ăsta", a subliniat Augustin Hagiu.

(G.F.)

---------

Actualizare 14:20 Transportatorii rutieri: "Noua lege RCA, modificată aseară pe sub masă, chiar de către ASF în Parlament"

Patronatele din transporturi prezente astăzi printr-un reprezentant la lucrările Comisiei de Transporturi din Camera Deputaţilor pe proiectul de lege RCA, au constatat că materialul transmis de Senat către această comisie a fost modificat în ultimele 24 de ore, informează reprezentanţii transportatorilor prin intermediul unui comunica de presă.

Potrivit acestora, modificarea proiectului iniţial a fost făcută chiar de către reprezentanţii ASF prezenţi ieri la Senat, în condiţiile în care niciunul din patronatele din transporturi nu a fost invitat la discuţii.

"În numai două săptămâni, după proteste şi audieri, o parte dintre senatori îşi bat joc de piaţa de transport, modificând total netransparent ceea ce anterior fusese agreat şi asumat. Totodată nici Ordonanţa de Urgenţă publicată ieri în Monitorul Oficial nu corespunde proiectului iniţial de OUG publicat de Ministerul de Finanţe, varianta publicată în Monitorul Oficial nefiind funcţională întrucât exact la articolul care menţiona termenul de 6 luni în care ar funcţiona tariful de referinţă, stabileşte ca acesta să fie cu caracter orientativ şi nicidecum obligatoriu a fi alocat ca plafon maximal. La aliniatul 2 al aceluiaşi articol 18 este în mod eronat menţionat art. 34, alin. 3, în loc de art. 36 alin. 3", se precizează în comunicatul citat.

Transportatorii subliniază că textul care prevedea introducerea tarifului de referinţă ca principiu de bază în construcţia tarifului de primă RCA a dispărut faţă de forma iniţială negociată cu transportatorii, fiind de fapt un "copy-paste" din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului care prevede ca tariful de referinţă să funcţioneze doar pentru o perioadă de 6 luni.

O altă modificare invocată de către patronatele din transporturi este legată de dispariţia plafonului de 25% raportat cheltuielilor administrative şi de vânzare a poliţelor ce fusese acceptat iniţial în forma negociată cu Comisia de Buget Finanţe a Senatului.

(G.F.)

--------

Actualizare 09:55 COTAR solicită parlamentului să nu grăbească procesul de legiferare a RCA

Confederaţia operatorilor şi transportatorilor autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) adresează Parlamentului României rugamintea de a nu grăbi procesul de legiferare a legii RCA, fără o publicare a proiectului final de lege rezultat în urma dezbaterilor din comisia de buget - finanţe, comisia pentru industrii, comisia juridică şi comisia pentru transporturi, din Camera Deputaţilor, potrivit unui comunicat al COTAR remis redacţiei.

Conform sursei citate, în cursul acestei dimineţi, comisiile menţionate ale Camerei Deputaţilor, se reunesc în şedinţa comună pentru a dezbate "la foc continuu" cele 45 de articole ale legii RCA, astfel încât, în şedinţa de plen, de la ora 12, acest proiect legislativ să fie adoptat de către Parlamentul României.

"Apreciem interesul şi determinarea parlamentarilor de a legifera proiectul legii RCA, însă, le reamintim totodată că «graba, strică treaba!». Un demers legitim şi bine intenţionat se poate transforma într-un rezultat legislativ care, în loc să rezolve problemele acute ale pieţei RCA, să aibe efecte adverse, nedorite de către nimeni", precizează sursa citată.

Totodată, preşedinte COTAR transmite că graba de a legifera un proiect de lege cu impact economic puternic, va fi resimţit în mod direct de peste 6 milioane de şoferi şi indirect, de către întreaga populaţie a ţării.

"Considerăm că graba de a legifera un proiect de lege cu impact economic şi social puternic ce va fi resimţit în mod direct de peste 6 milioane de şoferi şi indirect, de către întreaga populaţie a ţării, nu este o măsură deloc potrivită în actualul context de instabilitate, din acest domeniu. Ne dorim ca Parlamentul să prezinte varianta finală agreată de către cele două Camere şi să amâne cu o săptămână-două votul în plen, pentru a da şansa actorilor din piaţă să semnaleze eventuale erori care pot fi corectate. De 21 de ani nu s-au mai adus modificări legii asigurărilor şi nu dorim să treacă alţi 20 de ani ca să putem corecta o lege care poate conţine erori cu efecte nocive pe termen lung pentru consumatori", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.

De asemenea, COTAR reaminteşte că OUG privind legea RCA a fost publicată în Monitorul Oficial în cursul serii de ieri, 19 Septembrie, timp insuficient pentru a putea fi analizate eventualele erori, breşe legislative sau prevederi incomplete conţinute în ordonanţa de urgenţă, care ar putea fi corectate şi completate printr-o lege RCA adoptată de către Parlament, care să satisfacă toate părţile şi să echilibreze raporturile dintre consumatori şi asiguratori, potrivit sursei citate.

"Observăm că un partid politic extrem de grabit, în goana după capital electoral, doreşte ca legea RCA să fie adoptată în goana, creând impresia că în ultimii ani, parlamentarii români nu au trăit în România şi nu au auzit de problemele din piaţa de asigurări, până zilele trecute", transmite COTAR.

"Actuala clasa politică trebuie să dea dovadă de responsabilitate şi să angreneze actorii pieţei în dezbaterea publică pe marginea acestui proiect de lege extrem de important, pentru a nu înlocui o lege veche şi proastă, cu altă lege nouă, dar la fel de lacunară şi greşită", a conchis Vasile Ştefănescu, Preşedinte COTAR.

Coform sursei citate, exemplu de prevedere legislativă greşită menţinută în actualul proiect de lege RCA depus atât la Parlament, cât şi la Guvern, se referă la cuantumul sancţiunilor aplicate firmelor de asigurari pentru neplata daunelor în termen legal:

"Faptele asigurătorilor RCA prevăzute la alin.(1) lit.a), b), d), e) şi f), cu avertisment scris sau, prin derogare de la prevederile art.8 alin.(2) din Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu amendă de la 5.000 de lei la 1.000.000 de lei".

COTAR mai reaminteşte că autoritatea de supraveghere italiană aplică o sancţiune firmelor de asigurări care nu plătesc la timp daunele, în cuantum de 60.000 de euro/pentru fiecare dosar de daună în parte, neachitat în termen legal, de către asigurator.

(L.B.)

-------

Nici transportatorii, nici asiguratorii par să nu fie pe deplin mulţumiţi de ordonanţa de urgenţă privind RCA aprobată, miercurea trecută, pe repede înainte de Guvern, ca să împiedice protestele transportatorilor.

Cu toate acestea, ca să îşi dovedească eficienţa, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) s-a apucat, repede, repejor, să aplice Ordonanţa, deşi actul normativ nu fusese publicat în Monitorul Oficial, şi nu a fost publicat nici pe parcursul week-endului, deci nu era în vigoare.

Autoritatea a transmis, joi, că a stabilit că elementele care vor fi luate în considerare în calculul tarifelor de referinţă pentru poliţele RCA, conform OUG emise de Guvern, sunt următoarele:

- frecvenţa şi dauna medie, ţinând cont şi de daunele întâmplate şi neavizate precum şi de trendul acestora, conform datelor statistice publicate la nivel de piaţă (raportul Milliman), actualizate la 30 iunie 2016; încărcarea pentru cheltuieli administrative, achiziţie, taxe etc., de maxim 25%; încărcarea pentru aplicarea sistemului bonus/malus.

"De exemplu, se estimează un tarif ţintă de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0. Acest tarif ţintă nu include încărcări pentru profit şi marja comercială", a arătat ASF.

Ieri, ASF ne-a transmis că nu a lucrat la tarife, ci a făcut o simulare pe baza datelor existente.

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Liviu Iolu, a anunţat, ieri, că ordonanţa de urgenţă privind RCA urma să fie publicată în cursul zilei în Monitorul Oficial, fără modificări de fond: "Textul ordonanţei a fost publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor, după care a fost trimisă ordonanţa la Consiliul Legislativ, de unde trebuiau să vină nişte avize. Au venit astăzi şi se va publica în maxim 2-3 ore. Ordonanţa de urgenţă va fi publicată astăzi (n.r. ieri) în Monitorul Oficial, fără modificări de fond. Doar cu modificări de formă".

El a precizat că ordonanţa nu putea fi publicată fără avizului Consiliului Legislativ, care a putut fi luat "după weekend".

Ordonanţă de urgenţă asupra RCA, adoptată miercuri, prevede, printre altele, îngheţarea preţurilor la primele de asigurare pe o perioadă de şase luni.

Premierul Dacian Cioloş a explicat, la momentul adoptării ordonanţei: "Pentru a rezolva problema pe termen scurt şi pentru a da timp instituţiilor responsabile să implementeze acest nou cadru normativ, la propunerea transportatorilor şi după consultări cu Consiliul Concurenţei, vom veni în acest proiect de ordonanţă şi cu propunerea de a îngheţa preţurile primelor de asigurări obligatorii pentru o perioadă de 6 luni. Pe baza ordonanţei, în termen de 30 de zile, ASF va trebui să vină cu un calcul al costului mediu pentru diferitele categorii de asigurări, care să fie preţul de referinţă pentru asigurări pe următoarele şase luni, preţul de referinţă la nivelul căruia să fie îngheţat nivelul preţului pe care îl vor plăti asigurătorii, în ideea ca în aceste şase luni să avem tot acest sistem de urmărire a preţurilor pus la punct, cu aceste calcule ale preţului de referinţă, care să fie făcute publice şi care să constituie, într-adevăr, o referinţă pentru cei care fac asigurări, dar şi pentru clienţi".

Confederaţia operatorilor şi transportatorilor autorizaţi din România (COTAR) consideră că preţul comunicat în data de 15 septembrie de către Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru RCA este absolut inacceptabil, conform unui comunicat de presă, de săptămâna trecută: "Tariful ţintă comunicat de către ASF, în cuantum de 7500 de lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa Bonus/Malus 0, are în final, un cu totul alt cost. La acel cost de 7500 lei se adaugă încărcări pentru profit (aproximativ 5%), precum şi marja comercială (aproximativ 10%), ceea ce conduce în realitate, la un cost de 8625 de lei a poliţei RCA".

Transportatorii au invitat firmele de asigurări care nu pot face publice în mod transparent metodele de calcul ale valorilor RCA să renunţe la acest tip de poliţe

Ieri, Asociaţiile patronale de transportatori UNTRR, APTE 2002, FORT şi APULUM au transmis că solicită Parlamentului să asigure prin intermediul ASF publicarea preţurilor RCA pe ultimii cinci ani pentru fiecare categorie de autovehicule în parte, precum şi valorile costurilor RCA, cu toate elementele din structura de cost, potrivit unui comunicat comun, remis, luni, citat de Agerpres.

"Faptul că aceste informaţii nu sunt publice, transparente şi clare pentru toţi asiguraţii care sunt obligaţi să plătească această asigurare obligatorie RCA poate indica faptul că ASF este incompetentă sau este şi coruptă", se precizează în comunicat.

Transportatorii au invitat, totodată, firmele de asigurări care nu pot face publice în mod transparent metodele de calcul ale valorilor RCA să renunţe la acest tip de poliţe.

"Toate aceste firme au în portofoliu procente considerabile din asigurarea obligatorie RCA, toate încearcă să încarce nota de plată RCA cu costurile întregii firme pentru toate tipurile de asigurări, încercând să manipuleze opinia publică şi autorităţile că pierd bani din acest segment de afaceri - mai au puţin şi vor solicita subvenţii de la statul român. Nu vă întrebaţi cum societăţi de asigurări similare din toate ţările UE pot să opereze asigurări RCA la tarife de 5-10 ori mai mici decât în România, fără să clameze pierderi?", se mai arată în comunicatul transportatorilor.

Ei au amintit că, recent, ASF a respins intrarea pe piaţa RCA din România a două firme din Bulgaria, pe motiv de protejare a pieţei interne.

"Întrebarea firească este de ce ASF protejează asigurătorii existenţi în România de competiţia unor noi firme?", se întreabă transportatorii.

Patronatele din transporturile rutiere precizează şi faptul că, atunci când au avansat cifra de 4.907 lei pe RCA pe 12 luni pentru segmentul de vehicule comerciale de peste 16 tone, au ţinut cont de datele şi metodologia de calcul făcute publice recent de către ASF: frecvenţa daunelor pentru segmentul vizat, valoarea medie a daunei pe segmentul vizat, costurile de achiziţie şi administrare, costurile de reasigurare, coeficient de ajustare statistică, coeficient de majorare a daunelor.

"ASF şi asigurătorii susţin că rezultatul nu este bun, însă nu vin cu date şi cifre care să arate ce este diferit în abordarea lor şi mai ales ce date şi cifre şi metode de calcul folosesc, dacă cele disponibile nu sunt corecte. Încercaţi să găsiţi date publice cu istoricul evoluţiei preţului RCA şi a daunalităţii pe fiecare segment de autovehicule/vehicule asigurate RCA din ultimii 5 ani şi veţi constată că lipsesc cu desăvârşire", precizează patronatele.

Potrivit acestora, profitabilitatea medie a firmelor de transport rutier în 2014 a fost de 1,8%, iar, în acelaşi an, valoarea RCA a fost de 1.000 de euro la vehiculele comerciale. Poliţele au crescut apoi la 3.500 de euro în decembrie 2015 şi la 5.000 de euro în iulie 2016, ceea ce duce firmele de transport din România pe pierdere.

Din 2012, RCA a crescut la segmentul autovehiculelor de peste 16 tone de la 300 euro la 5.000 euro pentru clasa B0, au mai arătat transportatorii.

UNSAR: "Cel mai probabil, după încheierea perioadei de şase luni în care tariful este plafonat, vom asista la o revenire la tarife sustenabile pentru asigurători"

Actuala reglementare a pieţei RCA de către Guvern se concentrează pe efecte şi nu rezolvă cauza principală, creşterea fulminantă a daunalităţii, iar pe termen mediu şi lung efectele negative vor fi din ce în ce mai greu de controlat şi reparat, potrivit unui comunicat al Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR).

"Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România atrage atenţia că, în ciuda intenţiei declarate de a consolida şi reglementa piaţa RCA, forma în care a fost aprobată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule nu rezolvă situaţia pieţei, ci limitează, temporar, o parte dintre efecte. Mai mult, având în vedere unele dintre prevederile actului normativ, pe termen mediu şi lung efectele negative vor fi din ce în ce mai greu de controlat şi reparat", se spune în comunicat.

UNSAR precizează că se referă în principal la prevederile OUG referitoare la plafonarea preţurilor primelor şi la elementele care vor fi luate în considerare în calculul tarifelor de referinţă, aşa cum au fost comunicate de către Autoritatea pentru Supraveghere Financiară.

"Cel mai probabil, după încheierea perioadei de şase luni în care tariful este plafonat, vom asista la o revenire la tarife sustenabile pentru asigurători, situaţie care va crea din nou percepţia unor noi creşteri necontrolate şi a unei pieţe dezechilibrate", se arată în comunicat.

Conform UNSAR, presiunea noilor reglementări pusă în acest răstimp asupra industriei de asigurări va avea efecte greu de estimat, ţinând cont că se adaugă rigorilor legislaţiei europene impuse de anul acesta prin Directiva Solvabilitate II. Uniunea menţionează câteva dintre noile cerinţe care vor duce la creşterea costurilor operaţionale: obligaţia de a emite şi gestiona contracte RCA pe perioade multiplu de o lună, compensarea directă şi alte mecanisme noi care presupun dezvoltări ale sistemelor informatice. De asemenea, va creşte dauna medie, ca urmare a extinderii tipurilor de cheltuieli ce se despăgubesc pe asigurarea RCA. Mai mult, orice intervenţie în plafonarea tarifării, fără a lua în considerare reperele reale ale pieţei asigurărilor din România, va impacta în mod decisiv consumatorii, pentru că va conduce la o nivelare a pieţei, respectiv majorarea preţurilor pentru categoriile de clienţi cu o conduită rutieră bună şi la o reducere pentru categoriile cu grad de risc ridicat.

UNSAR susţine nevoia promovării unor măsuri sistemice care să vizeze cauzele care duc la creşterea preţului poliţelor RCA, fără a fi nevoie de intervenţia statului în piaţa liberă: măsuri de creştere a siguranţei în trafic, pentru a diminua daunalitatea; introducerea monitorizării de tip gps (telematics), pentru individualizarea comportamentului şoferilor în trafic; introducerea sistemului tabelar pentru daunele morale din vătămări corporale, aşa cum a fost elaborat de Institutul Naţional de Medicină Legală, atât pe cale amiabilă, cât şi pe cale judecătorească.

UNSAR face apel la Guvern, ASF şi Consiliul Concurenţei, dar şi la Parlament şi instituţia Preşedintelui să analizeze cu atenţie impactul măsurilor pe care le vor lua în piaţa asigurărilor deja încercată de două falimente.

"Ne exprimăm din nou disponibilitatea totală la dialog şi soluţii viabile şi sustenabile, pentru o piaţă solidă şi stabilă a asigurărilor", se mai spune în comunicat.

Preşedintele Consiliului Concurenţei Bogdan Chiriţoiu a explicat, sâmbătă, că problema mare din domeniul RCA este faptul că interesele cumpărătorului şi cele ale beneficiarului nu sunt aliniate: "Aceasta este o reţetă de eşec. Faptul că unul plăteşte RCA şi altul îşi repară maşina îl face pe primul să vrea să plătească o poliţă cât mai mică. Încercăm să unim interesele celor doi. Aşa, oamenii vor avea interesul să cumpere produse mai bune".

Şeful de la Concurenţă a menţionat că este pentru prima dată, de mulţi ani, când Consiliul a acceptat că ar fi posibilă o intervenţie a statului în vederea plafonării preţului RCA, pentru şase luni. Acest lucru este permis de legea concurenţei, dar numai pentru situaţii excepţionale. "Nu am dori ca această abordare să devină o practică", a conchis domnia sa.

Opinia Cititorului ( 4 )

  1. stimate domnule Chiritoiu.Si acest lucru se poate observa la Modul in care a fost evaluata Astra Asigurari in 2014 si 2015 folosindu-se sistemul romanesc si nu cel international . Dumneavoastra chiar nu vedeti ca VIG, UNIQA si ALLIANZ formeaza o pozitie dominanta:-)

    Ce vremuri cand Astra era pe val, Carpatica, etc. Prime mici, daune nu se plateau, coeficienti de lichidate si marje de solvabilititate de "invidiat", comisioane si spagi la CSA.... Sa renasca vechiul sistem sa nu mai planga romanii ca distrugem capitalul autohton.

    1. Distrugerea capitalului autohton de catre politicienii nostri este o realitate, la care nu ar trebui sa te raportezi ironic, daca esti roman.

      Daca nu esti roman, atunci manipulezi ordinar, generalizand o situatie particulara; daca esti roman, atunci esti o sluga [Fragment eliminat, conform regulamentului]. 

      ia sa calculam noi marja de solvabilitate in IFRS. Oare cat o da?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9754
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2123
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8414
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.6134

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb