Proiectul legislativ privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Corpului Experţilor şi Evaluatorilor Tehnici Auto din România (CEETAR) va primi probabil un aviz negativ din partea Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), dacă acesta nu corespunde prevederilor legale şi reglementărilor Uniunii Europene (UE), a declarat, ieri, Albin Biro, membru în Consiliul ASF.
Conform proiectului, experţii şi evaluatorii tehnici auto CEETAR ar putea evalua toate vehiculele avariate, în vederea stabilirii soluţiilor tehnice pentru repararea lor şi acordarea despăgubirilor, conform contractului de asigurare obligatorie (RCA) sau facultativă (CASCO). Astfel, în cadrul unei dezbateri la care au participat şi reprezentanţi din piaţa asigurărilor auto, Albin Biro a declarat: "ASF habar nu are cine sunt iniţiatorii (n.r. proiectului) la ora actuală. Nu s-a făcut nicio analiză, totul este la nivelul deciziei experţilor deocamdată. Dacă iniţiativa legislativă nu corespunde prevederilor legale şi normativelor europene, cel mai probabil că va primi un răspuns negativ. Sunt absolut de acord ca externalizarea serviciilor să nu fie reglementată".
În schimb, Ionel Dima, vicepreşedinte în cadrul AVUS Group, a spus că proiectul a primit un răspuns negativ din partea Autorităţii încă din urmă cu două săptămâni.
Domnul Dima nu s-a ferit să critice direct ASF în ceea ce priveşte situaţia în care se află piaţa de asigurări din ţara noastră, la momentul actual. "Autoritatea, indiferent cum s-ar numi ea, a făcut lucrurile într-o singură direcţie. Şi nu în sens pozitiv. De când au început mascaţii să umble prin piaţă, pe la ASF nu mai ai cu cine să vorbeşti. Nimeni nu îndrăzneşte să spună unde ne aflăm de fapt", a tunat oficialul grupului AVUS.
Proiectul CEETAR a fost aspru criticat de oficialii companiilor prezenţi în sală, fiind catalogat drept "o golănie clasic românească". Inutilitatea proiectului a fost explicată prin faptul că piaţa se reglează singură şi că este "prea mult" să decidem care evaluator îşi poate face treaba şi care nu. Reprezentanţii pieţei de asigurări auto din România au atras atenţia că ASF nu ar trebui să meargă mai departe de a supraveghea activitatea societăţilor din piaţă, o suprareglementare nefiind benefică în acest domeniu. Totodată, piaţa a atras atenţia că externalizarea serviciilor nu ar trebui să fie reglementată, întrucât asiguratorul este cel care răspunde în faţa Autorităţii.