Un consumator reglementat de energie electrică din Bucureşti care doreşte să compare ofertele de la 1 ianuarie 2021 trebuie să fie atent să compare preţul final al energiei electrice pe care o va achita. Astfel, adesea ofertele de pe site-urile furnizorilor, dar mai ales cele de pe Comparatorul de preţ ANRE, nu conţine şi preţul final, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Astfel, pe Comparatorul ANRE regasim oferta de pret energie a ENEL Energie Muntenia de 0,23130 lei/kWh, iar cea a SPEEH Hidroelectrica este de 0,24630 lei/kWh. Astfel, un consumator din Bucuresti ar fi inclinat sa aleaga oferta ENEL Energie Muntenia.
In situatia in care am efectua un calcul al pretului final care il va plati consumatorul ajungem la urmatoarele rezultate:
ENEL Energie Muntenia = 0,23130 (pret energie) + 0,01922 (tarif transport)+0,01196 (tarif serviciu)+0,15718 (tarif distributie)+0,01712 (taxa cogenerare)+0,06286 (certificate verzi)+0,00523 (acciza) + 0,19 (tarif fix pe zi)• 365 (zile/an)/1200 (un consum mediu anual)=0,56266 lei/kWh
SPEEH Hidroelectrica = 0,2463(pret energie) + 0,01922 (tarif transport)+0,01196 (tarif serviciu)+0,15718 (tarif distributie)+0,01712 (taxa cogenerare)+0,06286 (certificate verzi)+0,00523 (acciza) = 0,51987 lei/kWh
Astfel, in urma acestui calcul al pretului final (calcul care trebuie realizat de consumator) optim ar fi sa alegem SPEEH Hidroelectrica.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Postudor Doina în data de 29.12.2020, 20:32)
Sunt client la Enel Muntenia. Locuiesc în București. Înteleg că trebuie să aleg alt furnizor.?
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2020, 21:51)
da.
2. Mare atenție
(mesaj trimis de anonim în data de 29.12.2020, 23:00)
M-am uitat peste prețurile afișate de acești furnizori. Prețurile pe care le vedeți afișate pe site-urile lor (în marea majoritate) nu includ și celelalte costuri, cum foarte bine a menționat și articolul.
Pe scurt:
1. Prețurile afișate induc consumatorul în eroare. În realitate prețul final plătit de acesta va fi dublu față de ce e afișat.
2. Nu se menționează clar durata contractului și care sunt clauzele de reziliere anticipată (se poate face așa ceva? avem voie? ne lasă conducerea?)
3. Chiar dacă optăm pentru una din ofertele lor, tarifele tot sunt considerabil mai mari cu față de cele actuale. Nu sunt diferențe semnificative între ofertele lor și cea de serviciu universal (mă așteptam la reduceri substanțiale, dar nu sunt; cel puțin eu nu le-am găsit).
În concluzie:
a. Suntem obligați să ne alegem o ofertă, din scurt, într-o lună. Bătaie de joc mai mare ca asta la adresa populației nu cred că am întâlnit în ultimii ani. Parcă e prea pe față.
b. Furnizorii induc în eroare în mod intenționat consumatorii cu prețurile afișate și cu ascunderea unor informații utile și foarte relevante. La fel și ANRE.
Se mai poate în țara asta? Se mai poate? Părerea mea e că nu. Episodul „liberalizarea” e o monstră superbă din mizeria și ticăloșenia ce ne va fi servită în următorii 4 ani.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Nepăsare în data de 30.12.2020, 09:07)
Se pare ca vom plăti mai mult, concurenta nu exista, lipsa de informare a consumatorului este evidentă. Pana la urma îți pui întrebarea fireasca, care este rolul acestei liberalizări?