Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) atrage atenţia că investigaţia în dosarul tichetelor de masă, care vizează o fraudă de 2 milioane de euro produsă de emitentul de tichete valorice Euroticket, este amânată de mai bine de doi ani, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
Dosarul fraudei de peste 2 milioane de euro, dovedită prin înscrisuri în dosar, a fost înregistrat cu greu de Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) în urmă cu 2 ani, în urma unor presiuni mediatice, conform AMRCR. În primă fază, în urma unei anchete superficiale, a fost dispusă neînceperea urmăririi penale, infirmată apoi prin Rezoluţia din 26.11.2011, prin care au fost trasate noi direcţii de cercetare penală a activităţilor întreprinse de Euroticket şi administratorul Miclaus Traian, după cum se arată în comunicat.
În pofida demersurilor avocaţilor, a plângerilor şi a cererilor formulate în scris, AMRCR nu a mai primit de la DNA niciun fel de informaţie despre mersul dosarului.
În 2010, Euroticket a vândut afacerea către Edenred (fosta Accor Services România), însă nu a fost achitată întreaga sumă datorată retailerilor pe tichetele utilizate în magazine, iar firma a intrat în dizolvare. În această situaţie prejudiciul a venit din două direcţii:
Asociaţia a reclamat DNA, în 2011, faptul că emitentul de tichete valorice Euroticket a produs o pagubă de peste 1 milion de euro marilor reţele comerciale, altor companii şi persoane fizice care au utilizat tichetele emise de companie. Asociaţia a semnalat din ianuarie 2011 că după preluarea Euroticket de către Edenred, pe fondul legislaţiei care permite ca o firmă ce operează cu hârtii valorice să-şi înregistreze o cerere de dizolvare la Registrul Comerţului fără o motivaţie, fără bilanţ şi fără listă de creditori, s-a ajuns la situaţia în care o parte din tichetele emise de către Euroticket să nu mai poată fi decontate.