Actualizare 18:23 Aeroporturi Bucureşti, despre situaţia pistelor de la Aeroportul Henri Coandă: În ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii; în urma incidentului de săptămâna trecută, s-a intervenit pentru eliminarea problemei, siguranţa nu a fost afectată
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) declară, în urma acuzaţiilor făcute de Asociaţia Pro Infrastructură cu privire la starea pistelor de pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, că în ultimii ani s-a derulat un program de reparaţii curente la pista 08R, până în prezent înlocuindu-se aproape 80 la sută din suprafaţa de rulare.
De asemenea, precizează compania, în urma incidentului de vinerea trecută s-a verificat suprafaţa pistei şi a fost eliminată problema, în timp ce traficul a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind, astfel, afectat.
CNAB a transmis astpzi că: "La decolarea de pe pista 08R a cursei El-Al de vineri, 30 martie, operată cu o aeronavă Boeing 747-400, s-a produs o exfoliere a statului asfaltic de uzură, cu o grosime de 0,6 cm. Acest tip de aeronavă operează, conform certificatului de autorizare emis de AACR, cu măsuri speciale. Astfel, conform procedurii în vigoare, imediat după decolare a fost efectuat controlul special pe suprafaţa pistei şi, ca urmare, s-a intervenit pentru eliminarea neconformităţii în vederea desfăşurării în siguranţă a traficului aerian".
Reprezentanţii companiei afirmă că în 10 minute traficul aerian a fost redirecţionat către pista 08L, nefiind afectat.
De asemenea, CNAB precizează că în ultimii ani s-a derulat permanent un program de reparaţii curente la pista 08R-26L, până în prezent fiind înlocuită suprafaţa de rulare în proprţie de 80 la sută.
(D.I.)
----------------
Una dintre pistele Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Bucureşti, singura operaţională pe întreaga lungime, a fost cârpită în nenumărate rânduri cu straturi subţiri de asfalt şi a devenit periculoasă atât pentru călători, cât şi pentru aeronave, scrie pe pagina sa de Facebook Asociaţia Pro Infrastructură.
Reprezentanţii asociaţiei dau exemplu un caz de săptămâna trecută, când o bucată din pistă s-a dislocat complet în timpul decolării unei aeronave a companiei israeliene El Al, ceea ce a dus la blocarea traficului aerian timp de oră, având în vedere că cealaltă pistă a aeroportului era închisă complet pentru lucrări de întreţinere. Pro Infrastructura solicită Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti şi Ministerului Transporturilor să ia măsuri pentru reabilitarea şi operaţionalizarea pistelor Aeroportului Henri Coandă.
"Incident grav de siguranţă săptămâna trecută pe Aeroportul International Henri Coandă din cauza stării dezastruoase a pistelor de aterizare-decolare! Organizaţia noastră a mai atras atenţia recent asupra stării execrabile a pistelor şi a suprafeţelor de mişcare de pe aeroportul din Otopeni. Din păcate suntem nevoiţi să o facem din nou, deoarece este inadmisibil că starea actuală a infrastructurii ajunge să pună în pericol siguranţa aeronavelor şi implicit a pasagerilor!", scrie Asociaţia Pro Infrastructură pe Facebook.