Austria va investi 17,5 miliarde de euro pentru extinderea şi modernizarea reţelei feroviare în următorii cinci ani, planul înaintat de Ministerul Mediului primind undă verde de la Consiliul de Miniştri, conform HotNews.ro. Vor fi electrificaţi 500 km de cale ferată până în 2030, vor fi introduse pe unele rute trenuri pe hidrogen, iar în unele gări peroanele vor fi mai lungi, pentru a putea primi trenuri mai lungi. Austria nu are trenuri tip TGV, dar cele mai rapide ating 230 km/h pe linii convenţionale, modernizate.
Fondurile vor fi utilizate de OBB Infrastruktur pentru a îmbunătăţi căile ferate urbane şi regionale. De exemplu se doreşte ca până în 2025 toate liniile să fie electrificate, iar până în 2030 să fie electrificaţi 500 de km de linii.
Peroanele staţiilor de S-Bahn din zona Vienei vor fi extinse, de la 16-, la 220 m lungime, pentru a putea primi trenuri mai lungi, dat fiind că traficul a crescut şi va mai creşte. În plus, trenurile vor putea veni la o frecvenţă de 150 de secunde, ceea ce înseamnă că vor putea fi chiar şi 26 de trenuri pe oră, pe sens la orele de vârf.
Vor fi modernizate liniile către Linz, Salzburg şi Innsbruck, iar în zona Graz vor scădea timpii de călătorie datorită proiectului Koralm care va fi terminat.
Din cele 17,5 miliarde euro, 8 miliarde euro sunt alocate pentru proiecte noi şi un miliard pentru modernizarea liniilor regionale (modernizare staţii şi treceri la nivel).