Autoritatea Canalului Suez a deschis miercuri o investigaţie oficială referitoare la eşuarea navei portcontainer Ever Given, care a blocat circulaţia navelor prin canal timp de o săptămână, informează news.ro.
Un număr de 163 de nave au tranzitat Canalul Suez de la redeschiderea acestuia şi alte 292 erau în aşteptare, potrivit Leth Agencies din Egipt.
Preşedintele Autorităţii Canalului Suez, Osama Rabie, a sugerat că vremea, inclusiv vântul puternic, şi o eroare umană ar fi jucat un rol în eşuarea navei, pe 23 martie.
"Astfel de accidente grave nu pot fi cauzate de un singur factor, o parte din acestea ar putea fi vântul, o altă parte ar putea fi elementul uman şi o altă parte ar putea fi tehnică", a declarat Rabie, luni, într-o conferinţă de presă, după ce nava a fost deblocată.
Ancheta va include examinarea navigabilităţii navei şi acţiunile căpitanului acesteia, pentru a ajuta la determinarea cauzelor, a declarat pentru Reuters consilierul lui Rabie, căpitanul Sayed Sheasha. Â
Căpitanul lui Ever Give s-a angajat să colaboreze pe deplin în cadrul investigaţiei, care a început miercuri, a spus Sheasha.
Incidentul este de aşteptat să ducă la un val de cereri de despăgubiri din partea asigurătorilor, firma Lloyd's din Londra anticipând "o pierdere mare", care se va ridica probabil la cel puţin 100 de milioane de dolari, potrivit preşedintelui acesteia.
Proprietarul japonez al Ever Given a spus că nu a primit niciun fel de cereri de despăgubiri sau plângeri în justiţie din cauza eşuării navei.
Anchetatorii au mers deja, marţi, la bordul navei, care se află într-un lac care separă două secţiuni ale canalului, au declarat o sursă şi un agent de transport maritim.
SCA a programat convoaie de transport maritim şi a spus că speră ca aglomeraţia de nave să poată fi eliminată până la sfârşitul săptămânii, potrivit news.ro.