Autoritatea Canalului Suez ia în considerare extinderea porţiunii sudice a acestuia, unde a eşuat portcontainerul Ever Given, a declarat, marţi, preşedintele acesteia, Osama Rabie, informează news.ro.
De asemenea, autoritatea vrea să achiziţioneze macarale care să descarce mărfurile aflate la o înălţime de până la 52 de metri.
"procedurile noastre sunt solide, dorim însă să ne îmbunătăţim serviciile", a spus Rabie.
Pe 23 martie, nava Ever Given, cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonală în tronsonul sudic al canalului, blocând trecerea a sute de nave, cu un impact global al circulaţiei mărfurilor.
După ce a fost deblocată, nava a fost dusă într-un lac care separă două secţiuni ale canalului, în timp ce Autoritatea Canalului Suez efectuează cercetări.
Rabie a spus că datele de la aparatele de înregistrare ale navei au fost extrase şi predate unui comitet de anchetă şi că nava va călători mai departe odată cu finalizarea procedurilor.
"Vorbim despre încă două sau trei zile, dacă vrea Dumnezeu. Dar nu va dura mult timp ", a spus el.
Comisia care investighează eşuarea este formată din cinci sau şase membri cu expertiză în materie de drept, marină, salvare şi administraţie, a spus el, adăugând că acest caz a provocat mari pagube Egiptului.
"Am folosit aproximativ 15 remorchere, timp de şase zile. Am lucrat 24 de ore pe zi. Am folosit două drage. Am folosit lansări de asistenţă. Canalul a fost închis timp de şase zile. Numai asta a cauzat un mare rău. "Vom încerca să obţinem încă două remorchere, cu o putere de tragere de peste 200 de tone - 250, 280", a spus Rabie.
Autoritatea studiază şi planifică, de asemenea, o posibilă extindere a părţii sudice a canalului, zona în care a rămas blocată nava Ever Given.
"Dacă există o porţiune de 250 de metri care necesită extindere, poate o vom face la 400 de metri", a spus Rabie, potrivit news.ro.