Doborârea aeronavei deţinute de "Malaysia Airline System" Bhd. a generat, vineri, scăderi pe pieţele din Asia şi Europa, pierderi importante fiind înregistrate de titlurile companiilor aeriene.
Acţiunile "Malaysia Airline", operatorul avionului prăbuşit săptămâna trecută, în estul Ucrainei, au închis şedinţa de vineri, de la Bursa din Kuala Lumpur, în scădere cu 11%, la 0,200 ringgit, după ce, pe parcursul zilei, a consemnat un declin şi mai mare, de 18%, la 0,185 ringgit. Totodată, acţiunile "Malaysia Airports Holdings" Bhd. s-au depreciat cu 4,9%, la 8,03 ringgit (cea mai importantă scădere din septembrie 2011 până acum).
Titlurile "Cathay Pacific Airways" Ltd., cel mai mare operator de transport aerian din Asia, au coborât cu 0,6% pe piaţa din Hong Kong, la 14,40 dolari HK.
"Atât prăbuşirea avionului, cât şi situaţia din Orientul Mijlociu au repezentat şocuri pentru pieţe", a declarat, potrivit Bloomberg, Lars Christensen, strateg în cadrul "Danske Bank" A/S.
Indicele Bloomberg World Airlines a consemnat un declin de 0,3% vineri, după o pierdere de 2% în ziua anterioară.
Menţionăm că acţiunile "Malaysia Airline" au pierdut 36% în ultimul an, scăderi importante fiind consemnate şi în luna martie, când o aeronavă Boeing 777 cu 239 de persoane la bord, aparţinând "Malaysia Airline", a dispărut. În opinia analiştilor, acest incident şi prăbuşirea recentă a aeronavei Boeing 777 înrăutăţesc perspectivele companiei. "Malaysian Airline" operează aproape 90 de avioane şi transportă zilnic circa 37.000 de pasageri către 80 de destinaţii.
Indicele FTSE Bursa Malaysia KLCI a coborât cu 0,5% vineri, la 1.872,97 puncte (cel mai important declin din 8 aprilie până în prezent).