Banca Transilvania a anunţat anul trecut o serie de noutăţi privind produsele, serviciile, aplicaţiile, proiectele şi parteneriatele sale. De asemenea, a atins câteva cifre rotunde: 4 milioane de clienţi, 6 milioane de carduri şi 10.000 de angajaţi, conform unui comunicat de presă al băncii.
Retrospectiva anului, în câteva dintre subiectele cu cea mai mare anvergură:
Banca Transilvania este cel mai puternic brand românesc, cu un rating de elită AAA+, conform topului Romania 50 2023, realizat de Brand Finance. Cu o valoare a brandului în creştere cu 25% faţă de anul precedent, BT a ajuns la o valoare de 494 milioane de euro, ocupând poziţia 4 în topul celor mai valoroase branduri româneşti.
Creşterea accesului clienţilor la servicii exclusive prin lansarea Premium Banking: Banca Transilvania a lansat segmentul de business Premium Banking, care vine cu servicii pentru persoanele cu economii sau investiţii între 75.000 şi 200.000 de euro, respectiv cu venituri lunare de cel puţin 10.000 de lei, primite în cont BT. Premium Banking se adresează clienţilor din Bucureşti, iar începând cu acest an va fi disponibil în zonele din ţară în care sunt cei mai mulţi clienţi BT cu acest profil.
Creşterea BT Pay ca super-app, prin lansarea constantă de funcţionalităţi, precum: achiziţionarea poliţei RCA, opţiuni noi pentru gestionarea conturilor şi cardurilor, asigurare de călătorie, emitere de carduri virtuale cu design animat, unul dintre ele fiind cardul BT Visa UNTOLD etc.
Banking pentru copii cu vârste între 10 şi 14 ani: Banca a lansat cardul BT Kiddo şi aplicaţia BT Pay Kiddo, care ajută la formarea unor obiceiuri pozitive pentru gestionarea banilor, cu îndrumarea părinţilor.
Lansarea Plăţilor instant în euro pentru persoane fizice şi companii. Prin includerea în ofertă a transferurilor instant în euro, Banca Transilvania a aderat la iniţiativa europeană prin care transferurile de bani realizate a doua zi devin transferuri în zece secunde, contribuind la creşterea semnificativă a fluxului de numerar şi la economii de costuri pentru business-uri, în special pentru IMM-uri.
Lansarea aplicaţiei BT Go, prin care banca explorează modalităţi noi de a susţine antreprenorii cu soluţii de banking şi de business. Din decembrie, aplicaţia are o funcţionalitate nouă, în premieră, emiterea şi trimiterea automată a e-facturilor către ANAF, care ajută antreprenorii să se alinieze legislaţiei Ro-eFactura, conform căreia, din ianuarie a.c., firmele trebuie să emită facturi electronice, care să ajungă direct în spaţiul privat virtual (SPV) al ANAF.
Integrarea inteligenţei artificiale în comunicarea online: banca a lansat pe platforma Întreb BT funcţionalitatea AI Search, care simplifică interacţiunile şi creşte accesibilitatea la conţinutul platformei, cu ajutorul tehnologiei.
Lansarea a cinci emisiuni de obligaţiuni: prin cea mai recentă dintre acestea, care a fost şi prima emisiune ESG, BT a atras 500 de milioane de euro de la investitori.
Dublă auditare internaţională: începând cu 2023, activitatea băncii este auditată inclusiv de agenţia de rating Moody's, pe lângă Fitch Ratings.
Parteneriate: BT susţine, începând cu 2023, Via Transilvanica printr-o colaborare pe cel puţin trei ani. De asemenea, banca a fost principalul partener al Capitalei Culturale Europene 2023 - Timişoara, unul dintre proiectele naţionale.