Banca Transilvania este primul brand bancar românesc care intră în top 500 al clasamentului Brand Finance Banking 500, se precizează într-un comunicat al companiei de consultanţă Brand Finance, remis astăzi Redacţiei.
Clasamentul Brand Finance Banking 500 marchează o premieră în acest an, Banca Transilvania fiind primul brand bancar românesc care intră în topul celor mai valoroase branduri bancare calculat de Brand Finance şi publicat de revista The Banker.
Astfel, Banca Transilvania intră pe locul 486 (respective 142 între băncile europene) cu o valoare de 174 milioane USD. Această performanţă vine după ce anul trecut Banca Transilvania a fost cel mai valoros brand bancar românesc în clasamentul naţional Brand Finance Romania 50 2017.
Mihai Bogdan, Managing Director al Brand Finance Romania, a declarat: "Această premieră românească în Brand Finance Banking 500 este atât o recunoaştere a creşterii constante a brandului Banca Transilvania, cât şi un semnal că brandurile româneşti de top încep să îşi extindă zona de influenţă şi să devină vizibile în peisajul valoric global."
Potrivit sursei citate, ICBC (The Industrial and Commercial Bank of China) cu o valoare de 59,2 miliarde USD, şi China Construction Bank cu 56.8 miliarde USD, ocupă primele două locuri în clasament. Cel mai valoros brand bancar, ICBC, a primit şi cel mai mare posibil rating de forţă a brandului (AAA+). După criza financiară din 2008, ICBC a cunoscut o creştere robustă a valorii de brand, bazată pe o fundaţie puternică în piaţa de origine (China). În ultimii ani, performanţa domestică a servit ca o platformă pentru expansiunea globală.
De altfel, băncile din China domină valoric topul 10 realizat de Brand Finance, iar cumulat China şi-a mărit avansul faţă de USA, având cea mai mare sumă agregată a valorii de brand în top 500, în creştere cu 22% faţă de anul trecut, până la 317 miliarde USD. Această creştere vine de la cele 45 bănci chinezeşti incluse, în timp ce USA continuă să aibă cel mai mare număr de bănci în clasament (76 în 2018).
Brandurile bancare se confruntă cu o nouă competiţie în sectorul serviciilor financiare, din partea marilor firme de tehnologie precum Apple, Facebook, Google şi Amazon. Aceste branduri tehnologice sunt mai bine aliniate la aşteptările consumatorilor moderni, în jurul serviciilor multi-channel şi multi-platform, şi au lansat în anii recenţi diverse servicii financiare către consumatori, care aduc provocări serviciilor bancare tradiţionale.
David Haigh, CEO Brand Finance, a susţinut: "Marile firme de tehnologie s-au inserat deja în servicii furnizate tradiţional de bănci, cum ar fi plăţi şi activităţi de finanţare - având însă avantajul unor branduri foarte puternice: Facebook şi Google sunt mai puternice decât orice brand bancar. Marile bănci au fost giganţi ai industriei lor, atât timp cât competiţia a venit din interiorul industriei. Acum, provocările majore vin de la branduri din afara sectorului, dar cu o mare forţă în consumer equity."
În fiecare an compania de consultanţă şi evaluare de brand Brand Finance evaluează cele mai valoroase branduri globale. Cele mai valoroase branduri din sectorul bancar sunt incluse în clasamentul Brand Finance Banking 500 şi publicate în revista The Banker.