• În plus, banca ar putea fi obligată să-şi despăgubească clienţii cu 59 de milioane de lire
"Barclays" Plc, a treia bancă din Marea Britanie, ar putea fi obligată să plătească până la 66,7 milioane de lire sterline (106,9 milioane de dolari), amenzi şi despăgubiri pentru că a utilizat practici necorespunzătoare de vânzări pentru două fonduri.
Banca a fost amendată cu 7,7 milioane de lire şi ar putea fi nevoită să achite despăgubiri de 59 de milioane de lire către investitori, potrivit anunţului Autorităţii Serviciilor Financiare din Marea Britanie (FSA).
Conform FSA, "Barclays" nu şi-a consiliat în mod corespunzător clienţii în privinţa investiţiilor în fondurile Global Balanced Income şi Global Cautious Income (aparţinând "Aviva"), în perioada iulie 2006 - noiembrie 2008, angajaţii băncii nefiind instruiţi în mod adecvat.
"FSA le cere companiilor să aibă proceduri solide, iar orice sfat dat clienţilor să fie potrivit", a declarat Margaret Cole, director general al departamentului de implementare din carul FSA. Domnia sa a adăugat: "Barclays nu a reuşit să facă acest lucru, iar mii de investitori, majoritatea interesaţi să facă plasamente din veniturile din pensii, au avut de suferit".
"Barclays" a primit plângeri cu privire la practicile de vânzări de la 1.730 de investitorii în cele două fonduri. Un număr de 12.331 de clienţi au investit, în total, 692 milioane de lire în fondurile menţionate, conform FSA.
Banca britanică a plătit deja circa 17 milioane de lire despăgubiri şi a identificat potenţiale probleme pe segmentul vânzărilor la începutul lunii iunie 2008.
Oficialii "Barclays" spun că au colaborat cu FSA în cadrul anchetei şi recunosc că şi-au dezamăgit clienţii.
Paul McNamara, director general al diviziei de asigurări şi investiţii din cadurl băncii, a precizat: "Am încetat să mai vindem aceste produse investiţionale în urmă cu doi ani. Lucrăm, acum, cu o firmă de contabilitate şi facem o analiză menită să determine câţi clienţi au fost afectaţi".
FSA arată că "Barclays" nu s-a asigurat că broşurile şi alte documente de publicitate le oferă clienţilor informaţii clare cu privire la riscurile pe care le implică investiţiile, astfel încât aceştia să nu fie induşi în eroare. În plus, banca nu a tratat în mod corespunzător plângerile clienţilor.