"Barilla Holding" SpA, cel mai mare producător mondial de paste, va investi 400 de milioane de euro (517 milioane de dolari) în dezvoltarea de noi tipuri de paste, respectiv în creşterea vânzărilor în America de Nord.
"Lucrăm la inovaţii. Vrem să facem diferite feluri de paste", a declarat vicepreşedintele companiei italiene, Paolo Barilla, într-un interviu acordat postului Bloomberg TV. Investiţiile, care vor fi realizate în următorii trei ani, vor consolida poziţia companiei în SUA şi Canada, a mai spus Barilla.
Vânzările companiei italiene în SUA au crescut cu aproape 12% anul trecut, la 500 de milioane de dolari. "Barilla" avea, în 2009, o cotă de piaţă de 28% în Statele Unite.
Anul trecut, "Barilla" - care continuă să fie o afacere de familie, a avut profituri înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări de 527 milioane de euro, în creştere cu 19% faţă de anul anterior.
Vânzările au scăzut, în schimb, cu aproape 7%, la 4,2 miliarde de euro, ca urmare a vânzării diviziei spaniole "La Bella Easo".