Băsescu, în vizită la Centrul de Design Dacia Renault, cu uşile închise

CAROLA IONESCU
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 6 ianuarie 2012

Băsescu, în vizită la Centrul de Design Dacia Renault, cu uşile închise

Jurnaliştii nu au avut acces la vizita preşedintelui Traian Băsescu la Centrul de Design Dacia Renault, programată pentru joi seară, la ora 19.30, ceea ce a condus la speculaţii, în contextul în care au existat în ultimul timp numeroase zvonuri cu privire la mutarea producţiei Renault în Maroc. Purtătorul de cuvânt al Preşedinţiei, domnul Valeriu Turcan, ne-a spus că presa nu a avut acces la eveniment la cererea expresă a producătorului de automobile.

Luna trecută, preşedintele României declara că Renault este una dintre cele mai stabile inves-tiţii străine făcute în ţara noastră, precizând că relocarea producţiei în Maroc, pe viitor, este exclusă.

Solicitat să evalueze ce efect ar avea asupra economiei româneşti o posibilă mutare a producţiei Dacia în Maroc în viitor, Traian Băsescu a răspuns: "Este exclus să se întâmple asta", continuând astfel: "Ştim de cinci ani că Renault va construi o uzină în care să producă Dacia Logan şi altele tipuri de maşini în Maroc. Ştim că s-au dezvoltat capacităţile de producţie - motoare, cutii de viteze - aici ca să poată fi alimentată şi acea uzină. Deci, nu există acea posibilitate", spunea şeful statului.

Pe ce se bazează preşedintele când este atât de ferm? Oare ce le-o fi promis oficialilor de la "Renault" ca să rămână la Piteşti? Ţinând cont că statul francez este acţionar semnificativ la "Renault" (având 15% din acţiuni), nu este exclus ca preşedintele să-i fi oferit ceva lui Nicolas Sarkozy, pentru menţinerea investiţiei "Renault".

În plus, se pare că tensiunile dintre Traian Băsescu şi Nicolas Sarkozy s-au domolit în ultimul timp, cei doi şefi de stat arătându-se destul de prietenoşi unul cu celălat, în ocazia funeraliilor din luna decembrie ale lui Vaclav Havel.

Înainte de asta, în luna noiembrie, Traian Băsescu declara că are o relaţie foarte bună cu preşedintele francez, în ciuda disensiunilor făţişe pornite de la problema Schengen.

De altfel, Traian Băsescu a spus că grupul Renault a făcut una dintre cele mai spectaculoase investiţii care puteau fi realizate aici. Şeful statului nostru a precizat: "Când se negocia contractul - sunt unul dintre semnatarii acelei hotărâri de privatizare cu Renault - se vorbea de inves-tiţii de 500 de milioane de euro. S-a ajuns la vreo trei miliarde inves-tiţii şi grupul Renault a dezvoltat în România un centru de cercetare impresionant - cel de la Titu. Ceea ce nu arată deloc a fi o firmă care a făcut vreun hangar, care să pună 300 de calculatoare şi să gândească să-şi ia hangarul mâine".

Automobile Dacia a prezentat ieri primele poze oficiale cu versiunea de serie a Lodgy, care va intra în fabricaţie la uzina Renault din Maroc, fiind primul model al brandului românesc care nu va fi produs şi în ţară.

Lodgy va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Geneva, din martie 2012.

Lodgy este cel de al şaptelea model din gama Dacia, după preluarea de către Renault. Automobilul va fi produs în Maroc, alături de un alt model Dacia, care urmează să fie prezentat tot în acest an.

În toamna anului trecut, şefii Renault au decis să mute o parte din producţia modelului Sandero de la Mioveni la fabrica din Casablanca, Maroc, ca să extindă capacitatea de producţie a Duster.

La uzina de la Mioveni, Dacia pregăteşte intrarea în producţie a noii generaţii a modelului Logan, programat pentru lansarea pe piaţă în toamna acestui an.

Subvenţii de la statul român

Renault Technologie Roumanie a primit subvenţii din partea statului român pentru construcţia centrului de încercări de la Titu. Investiţia "greenfield" presupunea construcţia şi echiparea unui centru cu bancuri de probă şi piste de rulaj, precum şi crearea de locuri de muncă.

Proiectul de construcţie şi dotare a centrului s-a derulat în perioada 2008-2011 şi a creat peste 400 de noi locuri de muncă în zona Titu (judeţul Dâmboviţa). Valoarea totală a investiţiei a fost de 166 de milioane euro, iar ajutorul de stat aprobat de 100,4 milioane de lei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9746
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4657
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3003
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9056
Gram de aur (XAU)Gram de aur368.9924

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb