Declaraţia oficialilor de la Volkswagen privind posibila închidere a unor unităţi de producţie în Germania a reprezentat un şoc nu doar pentru industria auto din Germania, ci pentru întreaga industrie auto europeană. Un alt şoc a venit imediat, sub forma unui anunţ de la VW care sublinia că prevederile acordurilor încheiate cu sindicatele, care asigurau locurile de muncă pe termen lung, nu mai pot fi îndeplinite.
În acest context, un analist de la Deutsche Bank a publicat o scurtă notă în care subliniază că "anunţurile de la Volkswagen arată criza adâncă din industria auto a Germaniei", care este afectată de "prea multă gravitaţie".
"Am arătat de mai mult timp că există un dezechilibru între producţie şi ocuparea forţei de muncă în industria auto din Germania", mai scrie Eric Heymann.
Pe baza datelor anuale ale Biroului Federal de Statistică (Destatis), analistul de la DB arată că producţia actuală a industriei auto este cu circa 23% mai redusă decât vârful precedent, în timp ce numărul angajaţilor a scăzut cu doar 8%, ceea ce arată o scădere a productivităţii şi semnalează existenţa unui surplus de angajaţi atât la producătorii auto, cât şi la furnizorii lor.
Datele lunare de la Destatis arată o divergenţă şi mai mare între producţie şi angajaţi. Producţia maximă din ultimele trei decenii şi jumătate a fost înregistrată în august 2017, iar numărul maxim de angajaţi în luna iulie 2018.
Faţă de aceste maxime, ultimele date disponibile arată un declin al producţiei de 32,1%, în timp ce declinul numărului de angajaţi a fost de numai 8,1% (vezi graficul).
Estimări prezentate de Business Insider pe baza datelor anuale arată că surplusul de forţă de muncă din industria auto a Germaniei este de circa 130.000, în timp ce datele lunare oficiale de la Destatis indică un surplus de circa 200.000.
Într-o analiză din ianuarie 2021, acelaşi economist de la Deutsche Bank avertiza cu privire la perspectivele Germaniei ca locaţie de producţie pentru automobile, deoarece "provocările structurale sunt mult mai relevante, deşi pandemia a declanşat o volatilitate neobişnuită în sectorul auto german".
Heymann scria atunci că "principalele provocări vin de la condiţiile de reglementare, precum şi de la schimbările de pe piaţă", iar apoi a accentuat problemele determinate de ţintele tot mai dure privind emisiile de CO2, dar şi incertitudinile induse de politicile energetice şi climatice, care au avut ca rezultat decapitalizarea substanţială a sectoarelor energo-intensive.
"Ne este teamă că va fi tot mai dificil să fie menţinută competitivitatea producţiei auto de masă în Germania", mai avertiza, în urmă cu mai bine de trei ani, analistul de la DB.
Acum Heymann scrie că utilizarea capacităţilor de producţie în industria auto din Germania a ajuns în T3 2024 la cel mai redus nivel de la criza Covid-19, pe fondul cererii slabe pentru maşini electrice în Europa.
În finalul analizei sale, economistul de la DB arată că "nu este surprinzător faptul că există discuţii cu privire la posibile reduceri de locuri de muncă în industrie", iar acestea "vor fi probabil şi mai intense în sectorul furnizorilor".
La scurt timp după avertismentul companiei VW, un alt avertisment a venit de la Institutul Ifo, unde se subliniază că "încrederea în industria auto a Germaniei este în cădere liberă", iar criza de la VW este doar începutul.
"Companiile din industria auto germană suferă din cauza lipsei de noi comenzi, în special din străinătate", a declarat un economist de la Ifo pe marginea raportului, a cărui concluzie este deosebit de pesimistă: "situaţia producătorilor de automobile din Germania nu este bună şi este foarte probabil să se înrăutăţească în lunile următoare".
Raportul de la Deutsche Bank nu spune nimic despre preţurile energiei sau disponibilitatea alimentării permanente, în condiţiile în care autorităţile forţează construirea pe scară largă a centralelor de energie cu disponibilitate intermitentă, în funcţie de starea vremii.
În aceste condiţii apare o incertitudine majoră nu doar în sectorul auto, ci în toate sectoarele industriale, care face aproape imposibilă orice planificare a producţiei.
Efectele vor fi deosebit de grave şi la nivelul furnizorilor din Europa de Est, mai ales dacă autorităţile din regiune vor adopta aceleaşi politici energetice iresponsabile.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 01:26)
Iarasi refrenul cu "energia ieftina":-)? Testa produce IN GERMANIA, cu forta de munca LOCALA, cu ENERGIE locala, intr-o locatie, Tesla Berlin cat produc 5 fabrici germane...Tesla Berlin capacitate de productie 500K masini si extinde capacitatea la 1 milion de masini. productivitatea Tesla este 3:1 in comparatie cu producatorii germani. Faliment scrie pe tine cand produci scump, ineficient si o tehnologie (ICE) invechita...dar hei, "politicile energetice iresponsabile" (sic) sunt cauza:-)
Volkswagen CEO Herbert Diess recently revealed that it takes VW about 30 hours to produce one of their new ID. 3 EVs, whereas Tesla needs just 10 hours to make a single Model 3.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 07:38)
Producătorii pierd bani din cauza electricelor. Cu segmentul ICE se vor redresa. Închiderile sunt pe Bev, acumulatori. :
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 08:12)
Toti producatorii auto din Europa sunt sub presiune. Avem competitia din Asia in crestere. Avem preturi mai mari cu 25% fata de acum 4 ani aduse de inflatie si de standardele de poluare mai ridicate din Europa.
Preturile mai mari sperie clientii. Acum 4 ani un SUV clasa medie (Kadjar, Qasqhai) avea un pret de pornire de la 18.000 eur. Acum greu mai gasesti un Qasqhai sub 28.000 euro.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 08:34)
Sunt concurenții care nu-i vor lăsa pe șmenari să țină preturile sus aiurea. VW&Co limitează pierderi pe Bev scumpind aiurea ice.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 01:45)
At Giga Shanghai Tesla Builds A New Car Every 30 Seconds!
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 07:35)
Trebuie să închidă și ei, vânzările Tesla scad de 2 trimestre.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 08:00)
“Tesla insurance registrations in China totaled 16,200 for the week of Sept. 2-8, up 12% fr om
14,400 the previous week, according to data reported by CnEVPost Tuesday. With three weeks left in the third quarter, Tesla registrations in China, a rough gauge for deliveries, are up 25% compared to last quarter and have increased 15% vs. a year ago.
Tesla's year-to-date China registrations have turned positive after last week's result and are n ow up 0.2% compared to the same time frame in 2023”:-)…Tesla a vandut cu 0.2% mai mult comparativ cu acelasi interval de timp Ianuarie -Septembrie” din 2023:-)…Mai actualizeaza propaganda ICE:-)
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 08:33)
Vânzările scad de 2 trimestre.
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 13:29)
Tu stii sa citesti sau esti doar genul cu raspunsurile in plic:-)? “Tesla's year-to-date China registrations have turned positive after last week's result and are n ow up 0.2% compared to the same time frame in 2023”:-)”
2.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 13:31)
Vânzările scad de 2 trimestre.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 07:38)
da, energia. s-a saturat lumea de masini tot mai proaste la preturi extrem de mari. de ce tot mai proaste? e notoriu ca volkswagen nu mai e calitatea ce a fost, probabil nici la mercedes sau audi.
de ex, noi am cumparat un renault captur la 10.450 euro in 2019, azi dc vrei sa iei acelasi motor aceeasi masina doar face lift e peste 18.000 euro. pai fata de cresterea veniturilor pretul la masini a crescut f mult.
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 07:39)
Captur din 2019 era un gunoi asamblat din piese random.
3.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 08:26)
vorbesti din experienta sau din auzite? ca n-am avut probleme cu masina asta. nici una. si a fost ieftina.
legat de articol, odata la 4,5 ani pana acum luma alta. tot noua, ceva la oferta si cash ca sa nu dam dobanzi si bla bla casco etc. asa am facut pana acum, si am avut 5 masini. anul asta e prima data cand spun pas, din cauza preturilor. asa cred ca gandesc mai multi clienti. mai tin masina veche un an doi trei hei cine stie, pt ca , a devenit un lux sa-ti iei masina noua. de unde si declinul vanzarilor, ceva simplu, previzibil, trebuia sa vina.
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 08:32)
Din experiență, Renault a curățat halele de subansamble. Veneau rablele noi cu nuanțe distincte. :
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 08:47)
vad ca insisti cu sfarsitul de gama total aiurea. mi se pare o treaba desteapta sa iei sfarsitul de gama. am luat ford fusion sfarsit de gama cu 10.450 euro, mazda 6 aproape full fara navigatie dar in rest full cu 19.000 euro plus tva. ai preturi f bune la sfarsit de gama.
3.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 09:58)
Tu te-ai raportat la 2019. Mașinile termice au evoluat brusc din cauza standardelor adioptate pe Bev. Renault și vw ar fi continuat să vândă mașini cu radio casetofon încă 15 ani. Pare că n-a mers. ,:
3.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 11:39)
sa zicem la renault, acelasi ,motor , "o noua personalitate, acelasi Captur", asta e ce au pus in plus sau diferit:
Functie replicare smartphone cablu/wireless/wifi/carplay/an droid projected/ android auto
OpenR: Sistem multimedia radio (Arkamys Classic), cu ecran tactil 10,4", Bluetooth (audio streaming si handsfree), 6 difuzoare, afisaj tip portret
Afisaj de bord TFT 7''
Cablaj pentru sistemul dedicat verificarii alcoolemiei si blocarii motorului
Asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKA)
Camera video pentru marsarier
Emergency lane keeping Assist (E-LKA) cu monitorizare trafic din constrasens
Alerta privind depasirea vitezei + Recunoasterea semnelor rutiere (OSP incl. TSR)
Apel de urgenta 112 (EMERGENCY CALL)
Alerta la depasirea benzii de circulatie(LDW)
Alerta pentru pastrarea distantei de siguranta (Distance Warning)
Sistem monitorizare nivel de oboseala pentru sofer (Driver Drowsiness Alert)
Sistem de asistenta la parcarea cu spatele
si pretul, "promo" 19430 euro cu tva. la un clio, a ajuns pretul 18.000 cu tva. era in jur de 8000 in 2019.
doar spuneam ca cresterile astea de preturi s-ar putea sa fie explicatia pt problemele de vanzari. da s-a umplut orasul de masini noi, cu numere de leasing, dobanda 8-9% si preturi de preturi, dar cat timp poate sa mai tina consumatorul european pasul cu asa ceva?
3.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 11:48)
a ajuns sa coste un nenorocit de clio cat o garsoniera
3.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 13:34)
Sunt produse scoase pe piață, producătorul știe ce face. Atât timp cât gușterii se duc cu ochii închiși la Renault să cumpere catastrofe, prețul e doar ultima problemă.
Eixstă competiție și produse mai bune la prețuri mai mici.
Renault din 2008 vindea din hală, iar acum păcălește clienți cu pseudomașini.
3.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 13:44)
Și ce sa vezi, RENAULT e peste VW la orice ora!
3.10. Nu chiar (răspuns la opinia nr. 3.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 13:58)
Să nu exagerăm. Sunt modele bune și modele rele la fiecare. Renault și Dacia sunt mașini bune dar și VW au modele foarte bune.
3.11. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.9)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.09.2024, 15:05)
la nesimtire pre&post vanzare? :)))
4. Nu e o tragedie
(mesaj trimis de Neamțul55 în data de 11.09.2024, 10:58)
Numai la Arbeitsamt sunt disponibile peste un milion de locuri de munca neocupate dar neoficial sunt peste două milioane deci nu cred ca 200 de mii de șomeri noi ar reprezenta o problemă majoră,plus dacă șomajul va exploda foarte mult pe termen mediu Germania va fi printre primele state din lume care vor introduce acel venit universal garantat, Romania nu va introduce așa ceva nici dacă șomajul va fi de 30 la sută de fapt în România nici măcar ajutor social nu există,se dă suma aia penibilă de 400 lei ca un fel de mită electorală,deci să nu facem griji de șomerii din germania,se descurcă ei, Germania este un stat social nu este o junglă ca Romania