Industria auto a Germaniei se confruntă cu schimbări fundamentale şi cu pierderea masivă a locurilor de muncă

Călin Rechea
Ziarul BURSA #Internaţional #Auto / 11 septembrie

Industria auto a Germaniei se confruntă cu schimbări fundamentale şi cu pierderea masivă a locurilor de muncă

"Anunţurile de la Volkswagen arată criza adâncă din industria auto a Germaniei" (Eric Heymann, Deutsche Bank)

Călin Rechea

Declaraţia oficialilor de la Volkswagen privind posibila închidere a unor unităţi de producţie în Germania a reprezentat un şoc nu doar pentru industria auto din Germania, ci pentru întreaga industrie auto europeană. Un alt şoc a venit imediat, sub forma unui anunţ de la VW care sublinia că prevederile acordurilor încheiate cu sindicatele, care asigurau locurile de muncă pe termen lung, nu mai pot fi îndeplinite.

În acest context, un analist de la Deutsche Bank a publicat o scurtă notă în care subliniază că "anunţurile de la Volkswagen arată criza adâncă din industria auto a Germaniei", care este afectată de "prea multă gravitaţie".

"Am arătat de mai mult timp că există un dezechilibru între producţie şi ocuparea forţei de muncă în industria auto din Germania", mai scrie Eric Heymann.

Pe baza datelor anuale ale Biroului Federal de Statistică (Destatis), analistul de la DB arată că producţia actuală a industriei auto este cu circa 23% mai redusă decât vârful precedent, în timp ce numărul angajaţilor a scăzut cu doar 8%, ceea ce arată o scădere a productivităţii şi semnalează existenţa unui surplus de angajaţi atât la producătorii auto, cât şi la furnizorii lor.

Datele lunare de la Destatis arată o divergenţă şi mai mare între producţie şi angajaţi. Producţia maximă din ultimele trei decenii şi jumătate a fost înregistrată în august 2017, iar numărul maxim de angajaţi în luna iulie 2018.

Faţă de aceste maxime, ultimele date disponibile arată un declin al producţiei de 32,1%, în timp ce declinul numărului de angajaţi a fost de numai 8,1% (vezi graficul).

Estimări prezentate de Business Insider pe baza datelor anuale arată că surplusul de forţă de muncă din industria auto a Germaniei este de circa 130.000, în timp ce datele lunare oficiale de la Destatis indică un surplus de circa 200.000.

Într-o analiză din ianuarie 2021, acelaşi economist de la Deutsche Bank avertiza cu privire la perspectivele Germaniei ca locaţie de producţie pentru automobile, deoarece "provocările structurale sunt mult mai relevante, deşi pandemia a declanşat o volatilitate neobişnuită în sectorul auto german".

Heymann scria atunci că "principalele provocări vin de la condiţiile de reglementare, precum şi de la schimbările de pe piaţă", iar apoi a accentuat problemele determinate de ţintele tot mai dure privind emisiile de CO2, dar şi incertitudinile induse de politicile energetice şi climatice, care au avut ca rezultat decapitalizarea substanţială a sectoarelor energo-intensive.

"Ne este teamă că va fi tot mai dificil să fie menţinută competitivitatea producţiei auto de masă în Germania", mai avertiza, în urmă cu mai bine de trei ani, analistul de la DB.

Acum Heymann scrie că utilizarea capacităţilor de producţie în industria auto din Germania a ajuns în T3 2024 la cel mai redus nivel de la criza Covid-19, pe fondul cererii slabe pentru maşini electrice în Europa.

În finalul analizei sale, economistul de la DB arată că "nu este surprinzător faptul că există discuţii cu privire la posibile reduceri de locuri de muncă în industrie", iar acestea "vor fi probabil şi mai intense în sectorul furnizorilor".

La scurt timp după avertismentul companiei VW, un alt avertisment a venit de la Institutul Ifo, unde se subliniază că "încrederea în industria auto a Germaniei este în cădere liberă", iar criza de la VW este doar începutul.

"Companiile din industria auto germană suferă din cauza lipsei de noi comenzi, în special din străinătate", a declarat un economist de la Ifo pe marginea raportului, a cărui concluzie este deosebit de pesimistă: "situaţia producătorilor de automobile din Germania nu este bună şi este foarte probabil să se înrăutăţească în lunile următoare".

Raportul de la Deutsche Bank nu spune nimic despre preţurile energiei sau disponibilitatea alimentării permanente, în condiţiile în care autorităţile forţează construirea pe scară largă a centralelor de energie cu disponibilitate intermitentă, în funcţie de starea vremii.

În aceste condiţii apare o incertitudine majoră nu doar în sectorul auto, ci în toate sectoarele industriale, care face aproape imposibilă orice planificare a producţiei.

Efectele vor fi deosebit de grave şi la nivelul furnizorilor din Europa de Est, mai ales dacă autorităţile din regiune vor adopta aceleaşi politici energetice iresponsabile.

Opinia Cititorului ( 2 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Iarasi refrenul cu "energia ieftina":-)? Testa produce IN GERMANIA, cu forta de munca LOCALA, cu ENERGIE locala, intr-o locatie, Tesla Berlin cat produc 5 fabrici germane...Tesla Berlin capacitate de productie 500K masini si extinde capacitatea la 1 milion de masini. productivitatea Tesla este 3:1 in comparatie cu producatorii germani. Faliment scrie pe tine cand produci scump, ineficient si o tehnologie (ICE) invechita...dar hei, "politicile energetice iresponsabile" (sic) sunt cauza:-)

    Volkswagen CEO Herbert Diess recently revealed that it takes VW about 30 hours to produce one of their new ID. 3 EVs, whereas Tesla needs just 10 hours to make a single Model 3. 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    At Giga Shanghai Tesla Builds A New Car Every 30 Seconds!

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

10 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9742
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5050
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3163
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9016
Gram de aur (XAU)Gram de aur362.8761

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb