Potrivit angajamentului asumat pentru o dezvoltare sustenabilă a afacerii sale, BAT a dezvoltat recent programul "Fii furnizor", cu intenţia de a-şi deschide porţile către soluţii inovatoare şi oportunităţi de parteneriat care să contribuie la materializarea ambiţiei companiei de a construi un viitor mai bun, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei.
Programul începe pe 6 septembrie, iar perioada de înscriere a propunerilor din partea potenţialilor furnizori este de patru săptămâni. Obiectivul BAT este de a dezvolta parteneriate cu companii şi start-up-uri dedicate dezvoltării unor soluţii de business inovatoare şi durabile, cu respectarea unor valori precum inovaţie, diversitate şi responsabilitate. Companiile interesate îşi pot înregistra propunerile pe platforma disponibilă AICI, începând din 6 septembrie. Odată înscrise, echipa BAT va evalua soluţia propusă din perspectiva nevoilor de business şi a criteriilor de sustenabilitate îndeplinite. Companiile selectate vor fi invitate în mod oficial să se alăture BAT pe drumul către un viitor mai bun. Toate companiile înregistrate vor fi adăugate într-o bază de date internă pentru consultări viitoare.
Potrivit sursei citate, în 2020, BAT a anunţat obiectivul de a atinge zero emisii de dioxid de carbon provenite din propriile activităţi (Scop 1 şi 2) până în 2030. Prin noul angajament, BAT îşi propune să elimine complet şi emisiile produse de-a lungul lanţului valoric propriu (Scop 3). Aceste obiective se adaugă eforturilor existente ale BAT de a interacţiona cu furnizorii în chestiuni legate de schimbările climatice.
Radu Dobrescu, Director de Operaţiuni pentru Aria Europa centrală şi de sud în cadrul BAT, a declarat: "Ne aflăm într-un moment decisiv al transformării noastre şi suntem hotărâţi să construim o companie a viitorului. Ne propunem să excelăm în ceea ce priveşte sustenabilitatea în mai multe domenii şi suntem mândri să anunţăm noul nostru program pentru parteneri comerciali cu care să ne putem atinge cît mai curând obiectivele ambiţioase de protejare a mediului".
BAT şi-a început călătoria în domeniul sustenabilităţii în urmă cu mai bine de 20 de ani. În mai 2020, compania a anunţat un set de obiective ambiţioase, ca parte a strategiei de a dezvolta un viitor mai bun (A Better Tomorrow). Cel mai recent raport de sustenabilitate demonstrează că BAT are deja progrese semnificative în acest sens, precum:
- creşterea cu 3 milioane a numărului de consumatori de produse care nu implică ardere, până la 13,5 milioane la finalul lui 2020;
- creşterea veniturilor din noile categorii de produse cu 15% în 2020 faţă de 2019;
- creşterea procentului de energie regenerabilă folosită până la 26% - o creştere de 10% faţă de anul precedent - precum şi o reducere mai mare de 30% a emisiilor de dioxid de carbon faţă de 2019;
- reducerea cantităţii de apă extrase cu circa 11% faţă de 2019;
- organizarea a peste 38.000 de sesiuni de training despre drepturile omului, cu mai mult de 390.000 de participanţi la nivelul întregului lanţ de furnizori;
- atingerea unui nivel de reprezentare a femeilor în roluri de conducere de 38%.
Rodrigo Nunes, Directorul fabricii BAT din Ploieşti, adaugă: "Lansăm azi o invitaţie viitorilor parteneri care vor să se alăture BAT în dezvoltarea unor abordări inovatoare pentru atingerea obiectivelor noastre de protejare a mediului. Dacă ai propuneri pentru creşterea ratei de reciclare, reducerea producerii de deşeuri, eliminarea plasticului de unică folosinţă şi reducerea consumului de apă, te aşteptăm să le împărtăşeşti cu noi şi să lucrăm împreună pentru un viitor mai bun!"
Eforturile şi angajamentul companiei faţă de standarde înalte de sustenabilitate au fost recunoscute de instituţii independente. Printre acestea se numără includerea companei în Dow Jones Sustainability Index pentru 19 ani consecutiv (BAT fiind singura companie de tutun listată în prestigiosul World Index în 2020), un rating MSCI BBB şi un nivel CDP A List).