BCR Asigurări de Viaţă Vienna Insurance Group (VIG) şi-a dublat volumul primelor brute subscrise în primele nouă luni, la 186 milioane lei, şi a înregistrat un profit de 18,8 milioane lei, cu 9% mai mare decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat vineri compania.
În intervalul ianuarie-septembrie 2014, asigurătorul a înregistrat prime brute subscrise de 85 milioane lei, evoluţia anuală din 2015 fiind de 118%. Creşterea de prime brute subscrise cu frecvenţă de plată regulată s-a situat la 57,8% în primele trei trimestre ale acestui an.
Contul de investiţii cu asigurare, un produs de tip unit linked, a consemnat cea mai mare creştere, respectiv o triplare, la fel ca şi în cazul grupei produselor de asigurări destinate clienţilor persoane fizice cu credite (asigurare de deces, asigurare complexă pentru invaliditate, incapacitate temporară de muncă şi şomaj, asigurare pentru afecţiuni grave). Dintre aceste produse, cel mai rapid avans a fost înregistrat la asigurarea suplimentară pentru afecţiuni grave.
"Parteneriatul strategic cu Banca Comercială Româna a fost decisiv în recâştigarea celei de-a doua poziţii de pe piaţă, cu o cotă de 14,2%. Potenţialul de creştere rămâne unul important, datorită unui context favorabil datorat condiţiilor macroeconomice, interesului pentru protecţie a unor noi segmente de clienţi şi dezvoltării unor noi canale de distribuţie. Piaţa asigurărilor de viaţă, aşa cum este şi normal, continuă să se dezvolte ca o piaţă de retail", a declarat preşedintele directoratului, Sorin Mititelu, potrivit Mediafax.
Totodată, costurile operaţionale au crescut cu 12%.
Compania avea la finele lunii septembrie un grad de solvabilitate de 372%, un coeficient de lichiditate de 6,22 şi un grad de acoperire a rezervelor cu active admise de peste 110%.
BCR Asigurări de Viaţă are în portofoliu peste 400.000 de asiguraţi.
Vienna Insurance Group mai controlează pe piaţa românească Asirom şi Omniasig.
Grupul austriac a subscris în România prime brute totale de 300,6 milioane euro în primele nouă luni, în creştere cu 23,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dublându-şi profitul înainte de taxe, la 5,5 milioane euro.